10 هزار تن ذرت علوفه ای از گراش برداشت می شود

روابط عمومی جهاد کشاورزی گراش پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول حسن مرادی اعلام کرد که عملیات برداشت تا واسط آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 28 October 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گراش پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول حسن مرادی اعلام کرد که عملیات برداشت تا واسط آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود خوراک دام، سطح زیر کشت ذرت علوفه ای شهرستان در سال جاری بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

او گفت: برداشت این محصول نقش موثری در تامین نهاده های دامی شهرستان دارد و حدود ۴۰درصد آن مصرف داخلی دارد و مازاد بر نیاز دامداران شهرستان نیز به استان های همجوار ارسال می شود.

این مقام مسئول در خصوص مزایای نگهداری علوفه به شیوه سیلاژ کردن نیز گفت: در این روش علاوه برافزایش ارزش غذایی علوفه، امکان نگهداری طولانی مدت آن نیز فراهم می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش تصریح کرد: به همین منظور یک دوره آموزشی با موضوع نحوه‌ی سیلاژ و نگهداری علوفه نیز برای دامداران شهرستان برگزار شده است.

سیلاژ یا (سیلو کردن) از تخمیر ساقه و برگ علوفه‌هایی همچون ذرت، جو یا دیگر اضافه‌های مزرعه فرآوری می‌شود که خوراکی مناسبی برای دام می‌باشد. با کمک تخمیر علوفه به مدت طولانی تری نگهداری شده و حاوی مواد سودمند انرژی زا برای تقویت دام است.

به گفته مرادی شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار