مدیرپروژه های قرارگاه سازندگی قائم(عج):
مدیر پروژه های قرارگاه سازندگی قائم (عج) دراستان قم با اشاره به پیشرفت 50 درصدی پروژه سه سطحه 15 خرداد قم گفت: برای بهره برداری ازاین پروژه درانتظار رفع معارضات از سوی نهادهای ذیربط هستیم.
کد خبر: ۹۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 22 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی بنیاد تعاون ارتش ، مجتبی خوش نژاد ایرانی در گفت وگویی درخصوص لزوم اجرای سریعتر این پروژه اظهار داشت: کلانشهر مذهبی قم به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و پر تردد در ایران و جهان اسلام و تشیع شناخته شده است که این امر موجب ایجاد گره های ترافیکی در نقاط مختلف شهر شده است.

وی اضافه کرد: اکنون با تلاش و چاره اندیشی های خادمان دیروز و امروز شهر قم، این نقاط در حال بهسازی و اصلاح بر اساس بارهای ترافیکی می باشد.

وی افزود: احداث تقاطع عظیم سه سطحه 15 خرداد توسط قرارگاه سازندگی قائم(عج) از جمله این پروژه های عمرانی و زیر ساختی می باشد که نقش بسیار اساسی در هدایت و روان سازی ترافیک در بخش مهمی از شهر قم را خواهد داشت به گونه ای که یکی از پل های بزرگ در شهر قم در این پروژه ساخته می شود. 

ایرانی با اشاره به موقعیت اجرای این طرح کلان و ابعاد فنی آن توضیح داد: پروژه در تقاطع دو بلوار اصلی کلانشهر قم یعنی 15 خرداد و عمار یاسر قرار گرفته است که دارای 3 سطح پل رو گذر ، پل همسطح و زیر گذر می باشد ، پل روگذر قسمت اصلی شاخه این پل و پروژه است که دو قطعه بلوار عمار یاسر را به هم وصل می کند و حدودا 350 متر طول پل است که با رمپ های دو طرف حدودا 550 متر طول پل می شود که دارای 2 لاین رفت و برگشت است. 

وی افزود: هرکدام از این لاین ها حدودا 5.13 متر عرض دارد، این پل بسیار زیبا دارای دو پل همسطح به عرض 24 متر است و میدان اصلی تقاطع را تشکیل می دهد و یک زیر گذر هم اجرا می شود که از بلوار 15 خرداد وارد و از سمت میدان جهاد قم خارج می شود که امیدواریم با تکمیل این پل زیبا بار ترافیکی شهر کاهش و بسیاری از مشکلات شهروندان خوب قمی مرتفع گردد.

وی با تأکید بر تکمیل پروژه در کمترین زمان ممکن، در خصوص پیشرفت های صورت گرفته گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت 50 درصدی پروژه هستیم ، ما سهم بیشتر توانمان جهت ساخت روگذر پروژه گذاشته ایم که بتوانیم آن را زودتر تمام کنیم ، البته این موضوع به معنی غافل شدن از سایر جبهه های پروژه نیست ، ما در عین حال شاهد 30 درصدی پیشرفت در قسمت همسطح پروژه هستیم و امیدواریم ظرف مدت 15 الی 20 روز آینده بتوانیم یکی از پل های همسطح را تکمیل کنیم.

ایرانی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص روند اجرایی پروژه 15 خرداد و پیشرفتهای آن تصریح کرد: اظهاراتی که مبتنی بر فراز و فرودهای مدیریتی باشد تأثیری بر اراده ما در تکمیل و بهره برداری مطلوب از پروژه های عمرانی ندارد، ما به منظور تکمیل طرح، شدیداً خواستار حمایت و اقدام موثر دستگاه های ذیربط در بحث معارضات بوجود آمده و اتمام تعهدات شهرداری هستیم، چرا که بسیاری از آنها از حوزه عمل قرارگاه خارج است و تا کنون موجب جلوگیری از پیشرفت پروژه در برخی مقاطع شده است. 

وی وجود برخی اراضی و املاک در حاشیه پروژه را از جمله این معارضات دانست و ابراز امیدواری کرد که شهرداری قم با حل موضوع، زمینه تسریع بیشتر در اجرای پروژه را فراهم آورد.

ایرانی، برخورد با لوله های اصلی گاز ، خطوط مخابرات، انشعابات برق و آب و کانال اصلی فاضلاب را از جمله دیگر معارضات پروژه دانست و با اشاره به انجام اقدامات قرارگاه در جهت برطرف کردن آنها گفت: در موضوع معارضات تأسیساتی، شرکت مخابرات را داشتیم که پیمانکار حل این معارض، موسسه سامان از بازوهای اجرایی قرارگاه سازندگی قائم(عج) در حوزه الکترونیک و مخابرات می باشد که موفق گردید آن را حل کند. 

وی گفت: مشکل دیگر در حوزه شرکت برق منطقه ای و شبکه های توزیع بوده که بازهم شرکت سامان توانست بخش قابل توجهی از آن را رفع و بهسازی نماید و در حال تکمیل آن است، در معارض آب و فاضلاب هم به لطف خدا روند خوبی دنبال می شود به گونه ای که پیمانکار آن مشخص گردیده و لوله های آن خریداری شده ، به طور کل اقدامات در خصوص معارضات تاسیساتی شهری که به عهده قرارگاه سازندگی قائم (عج) است ، به خوبی انجام شده است.

وی همچنین با استقبال از سخنان اخیر شهردار قم مبنی بر افتتاح پروژه 15 خرداد تا پایان سال جاری اظهار داشت: سخنان اخیر وی نشان از عزم شهرداری برای برطرف نمودن معارضات ملکی است که این امر در پیشرفت و تکمیل پروژه نقش بسیار مهمی دارد، در واقع مشکل اصلی این معارضات درخصوص حدود 20 باب مغازه درحاشیه پروژه و اطراف آن است که شهرداری متولی رسیدگی به آن است. 

مدیر پروژه های قرارگاه سازندگی قائم(عج) در استان قم با تبیین رویکردهای این قرارگاه در امر سازندگی و آبادانی کشور اذعان داشت: این قرارگاه در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: 'نیروهای مسلح ،در دورانی که جنگ ندارند، باید به کار سازندگی کشور کمک کنند' ، تا کنون با بهره گیری ازدانش فنی و توان اجرایی و همچنین تجارب ارزشمند مهندسی خود در دوران جنگ تحمیلی توفیق یافته پروژه های عمرانی بزرگی را در کشور تکمیل و به بهره برداری برساند. 

وی تأکید کرد: با تبعیت از همین تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر سازندگی کشور، شهر قم به عنوان یکی از نقطه هدف هایی که قرارگاه تلاش کرده خدمت خوبی را ارائه نماید، درنظر گرفته شده است. 

ایرانی گفت:در زمان شهردار سابق قم ، یک سری تفاهم نامه ها انجام شد و مقرر شد قرارگاه سازندگی قائم (عج) پروژه هایی را در این شهر انجام دهد که در حال حاضر دو پروژه را در دست اجرا داد، ما در تلاش هستیم با همان روحیه انضباط و کار گروهی دقیق، بتوانیم در توسعه و عمران قم شریک باشیم و خدمت به مردم و زائرین حرم کریمه اهل بیت (ص) را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

وی در پایان با تأکید بر تلاشهای شبانه روزی قرارگاه در جهت تکمیل پروژه 15خرداد افزود: ما برای تسریع در پروژه برنامه ریزی کرده ایم و با پیمانکار هم مطرح نمودیم تا ان شاالله با تداوم عملیات اجرایی در دوشیفت کاری شاهد بهره برداری هرچه سریعتر از این طرح عمرانی باشیم.

شهردار قم روز یکشنبه گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قم گفته بود که وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح 15 خرداد رضایت بخش نیست.

عملیات اجرایی این تقاطع از سه سال پیش در شهر قم آغاز شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار