مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه بر توسعه فعالیت‌های دریا محور تأکید کرد و گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم از تمامی ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 21 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود صابری در گفت‌وگو با فارس گفت: 31 شهریور روز دریانوردی است که کشورهای جهان با شعار واحد برنامه‌ریزی‌‌های خود را انجام می‌دهند.
 
وی اضافه کرد: شعار محوری امسال آموزش و ترویج صنعت دریانوردی است که برای تحقق این شعار و رساندن سطح آموزش کشور به استانداردهای روز دنیا تلاش خواهیم کرد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری سایر ادارات و نهادهای دولتی به دنبال فراگیر کردن فعالیت‌های مربوط به بنادر و دریانوردی هستیم و امیدواریم بتوانیم با در نظر گرفتن تسهیلات و تشویق علاقمندان فرهنگ سفرهای دریایی را ترویج کنیم.
 
صابری با اشاره به کوتاهی‌هایی که در زمینه استفاده از ظرفیت‌های فراگیر دریا صورت گرفته تصریح کرد: اگر آموزش به صورت اصولی و صحیح انجام شود مردم اهمیت کار دریا را بیشتر متوجه می‌شوند لذا باید تلاش کرد کوتاهی‌های گذشته را جبران کرد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در ادامه اظهار داشت: باید زمینه‌های همکاری تشکل‌هایی که در راستای فعالیت‌های دریایی کار می‌کنند فراهم شود.
 
صابری ناوگان کشتیرانی کشور را جز ناوگان‌های برتر جهان دانست و ادامه داد: قدمت فعالیت‌های دریانوردی در ایران و بندر جنوبی کشور باید به یک برند جهانی تبدیل شود و از تجربیات نسل‌های قدیم در برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کرد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین خاطر نشان کرد: ناگفته نماند بندرلنگه برای ترویج فرهنگ استفاده از دریا در قالب همکاری با تعاونی‌های صیادی، تجار، لنج‌داران، ناخداها، سازمان‌های بخش خصوصی دریایی و دیگر متولیان مرتبط با امور دریایی اقدامات خوبی انجام داده است اما مردم آنگونه که باید از این برنامه‌ها استقبال نکرده‌اند لذا باید زمینه حضور مردم را در برنامه‌های دریا محور فراهم کنیم.
 
صابری تقارن هفته دریانوردی با هفته دفاع مقدس را با اهمیت دانست و ادامه داد: برنامه‌های هفته دریانوردی را با تنوع بیشتری برگزار خواهیم کرد و تقارن آن را با هفته دفاع مقدس به فال نیک می‌گیریم.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در تشریح بخشی از برنامه‌های هفته دریانوردی شهرستان اظهار داشت: شرکت کارکنان و یگان بندری در رژه 31 شهریور، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، مانور آتش نشانی و ایمنی در سطح غرب استان و مراسم تجلیل از دریانوردان شهید و پیشکسوتان دریایی از جمله برنامه‌های این هفته است.
 
صابری در پایان همچنین گفت: مسابقه شنای آزاد، مسابقه قایقرانی، گشت و تفریح دریایی، همایش ساحل پاک، برگزاری جشن دریانوردی و برنامه‌های جنبی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این هفته به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار