میدانیم که امروزه علم ترجمه در تمامی زمینه‌ها کاربرد دارد. در هر فعالیتی نقش فراوانی داشته و تقریبا بخشی جدانشدنی از جامعه است. در این مقاله روش کسب درآمد از ترجمه را بطور خلاصه بیان کرده و تعدادی از سایت هایی که شما می توانید به عنوان مترجم مشغول به کار شوید، معرفی نموده‌ایم.
کد خبر: ۹۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 04 August 2021

انواع روش های کسب درآمد از ترجمه

با توجه به این در تمامی کشور حوزه ارتباط با سایر کشورها وجود دارد، فعالیت های ترجمه گسترده تر شده است و بیش از پیش اهمیت آن نمایان شده است. همین موضوع سبب شده است تا روش کسب درآمد از ترجمه بسیار متنوع باشد. هر موضوعی در جامعه میتواند شامل فعالیت ترجمه باشد؛ به عنوان مثال ترجمه کتب مرجع و ترجمه دانشگاهی برای دانشجویان، ترجمه رمان ها یا ترجمه فیلم و سریال های متنوع و غیره.

روش های کسب درآمد ترجمه

شما با داشتن اندکی دانش ترجمه میتوانید در برخی زمینه ها فعالیت کرده و به درآمد برسید. معمولا ترجمه مقاله، ترجمه مقالات تخصصی، ترجمه کتاب و ... توسط وب سایت های ترجمه و انتشارات صورت میگیرد. اما برخی روش ها توسط فضای مجازی ظهور کرده اند.در ادامه با ما همراه باشید.

روش های کسب درآمد از ترجمه بسیار متنوع و گسترده هستند. ما در این مقاله روش کسب درآمد از ترجمه که طرفدار بیشتری دارند و درآمد آنها نسبت به سایر روش ها بیشتر است را معرفی کرده ایم. نمیتوان گفت که روش کسب درآمد از ترجمه همگی به یک سطح دانش نیاز دارند، اما باید تا حدودی به ترجمه تسلط داشته باشید. در غیر این صورت کیفیت لازم را نخواهید داشت.

ترجمه کتاب های پرفروش

شاید بتوان گفت جذاب ترین روش کسب درآمد از ترجمه، ترجمه کتاب است اما باید بدانید که هر کتابی به هیچ عنوان ارزش ترجمه و صرف زمان را ندارد. بهتر است مدتی را صرف پیدا کردن پرفروش ترین، پرطرفدار ترین و جدیدترین کتاب ها باشید. سایت آمازون یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای پیدا کردن کتاب های جذاب و خواندنی است.

روش های کسب درآمد ترجمه

برای ترجمه کتاب های عمومی اگر زیاد به امر ترجمه مسلط نیستید، از ترنسلیت‌ها استفاده کنید. اگر وقت این کار را ندارید و نیاز دارید که ترجمه کتابی را داشته باشید، سایت ترجمه دانش گستر در خدمات شماست و با پایین‌ترین قیمت و بالاتریت کیفیت ترجمه ای باورنکردنی را به شما تحویل خواهد داد.

توجه داشته باشید که کتابی که برای ترجمه انتخاب کرده اید، قبلا توسط فرد یا گروهی ترجمه نشده باشد. برای اطلاع از این موضوع به سایت کتابخانه ملی سری بزنید و از بانک اطلاعاتی آن کمک بگیرید. با توجه به اینکه در کشور ما قانون کپی رایت زیاد جدی گرفته نمیشود، اما شما اخلاق  در کار را رعایت کنید و برای ترجمه کتاب از نویسنده و انتشارات آن اجازه بگیرید.

ترجمه مقاله و خبرهای روز دنیا

امروزه اکثر مردم توسط خبرگذاری ها و رسانه های آنلاین از اخبار روز دنیا مطلع میشوند. و ترجمه این اخبار روشی کسب درآمد ترجمه میباشد. یکی از پردرآمدترین بازارهای ترجمه است. برای شروع میتوانید با چند سایت خبری همکاری کنید و روزانه چند خبر برایشان آماده نمایید. ابتدا چند خبر را به صورت رایگان بفرستید تا از کیفیت کارتان مطمعن شوند و سپس همکاری را شروع کنید.

در این روش کسب درآمد از ترجمه میتوانید به مقالات تخصصی و غیرتخصصی نیز رو بیاورید. بسیاری از دانشجویان برای دیده شدن در جوامع بین المللی نیازمند ترجمه مقالات تخصصی ISI هستند. شما با فعالیت در حوزه تخصصی رشته خود میتوانید مقالات تخصصی را ترجمه نموده و به درآمد عالی دست یابید.

ترجمه فیلم و سریال

امروزه با گسترش ارتباطات و تکنولوژی همه ما فیلم و سریال های خارجی با زیر نویس و دوبله را تماشا کرده ایم. با ترجمه فیلم و سریال ها میتوانید به درآمد خوبی رسید. اما روش دیگری که از ترجمه فیلم و مدیا در فضای مجازی می توان به درآمد رسید این است که فیلم های ترجمه شده و آموزشی‌تان را در سایت هایی مثل آپارات یا یوتیوب بارگذاری کنید.

اگر فیلم های شما بارگذاری شود و هر کاربر روی تبلیغ ابتدای ویدئو کلیک کند درصدی از پول تبلیغ به شما خواهد رسید. این سایت ها برای تبلیغات از کاربران خود پول دریافت می کنند.  در یوتیوب درآمد برخی کاربران به ده‌ها میلیون دلار رسیده است. این کار به عنوان روش کسب درآمد از ترجمه کار سخت و دشواری نیست.

روش های کسب درآمد ترجمه

برگزاری دوره های آموزشی آنلاین

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ترجمه برگزاری دوره های آموزشی است که مهمترین بخش این روش، تسلط برمباحث ترجمه تخصصی میباشد. اگر به اندازه کافی مهارت ندارید بهتر از انجام اینکار منصرف شوید زیرا فقط اعتبارتان زیر سوال رفته و در آینده نیز اشتباه شما باعث شکستتان خواهد شد.

به تازگی در ایران سایت هایی راه‌اندازی شده‌اند که شما میتواند ویدئوهای آموزشی خود را برای فروش در آنجا قرار دهید و کسب درآمد کنید. تنها کافیست تا ویدئو آموزشی‌تان را آماده کنید و روش کسب درآمد از ترجمه را پیش بگیرید. مزیت این سایت این است که شما دیگر نیازی ندارید تا تبلیغات انجام دهید و مخاطب جذب کنید و این سایت‌ها این کار را انجام خواهد داد.

همکاری با سایت های فریلنسری

در سال های اخیر برخی از وب سایت ها فعالیت‌شان را در حوزه ترجمه به صورت مشتری به مشتری شروع کرده اند. به این ترتیب که ارتباط بین سفارش دهنده و مترجم را برقرار کرده تا با تعامل کار ترجمه صورت پذیرد. یکی از سایت های تخصصی در حوزه ترجمه، مجموعه دانش گستر است. که به عنوان روش کسب درآمد از ترجمه بستری را برای درآمدزایی فراهم نموده است.

معرفی سایت های ترجمه برای همکاری

در ادامه چند سایت ترجمه را به شما معرفی خواهیم کرد که میتوانید در آن ها مشغول به کار شوید:

  • com

این سایت برای افراد و شرکت ها و سازمان هایی که نیاز به ترجمه دارند، ترجمه انجام می دهند. شما به عنوان مترجم در این سایت وظیفه ترجمه تیکت‌ های پشتیبانی، ترجمه پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و ... را دارید. از هرجای دنیا می توانید با این سایت همکاری داشته باشید. نگران چگونگی دریافت حق الزحمه خود نباشید. این سایت از پی‌پال برای پرداخت های مترجمانش استفاده میکند.

  • Unbabel

در این پایگاه ترجمه مشتریان می توانند ترجمه محتوای آنلاین، پست های وبلاگی، خبرنامه و ... را به این سایت بسپارند. شما به ازای هر ساعت کار میتوانید 8 دلار دریافت کنید. در صورتی که شما تنها چند ثانیه در این سایت فعالیت داشته باشید باز هم حق الزحمه‌تان محفوظ است. این سایت هم از طریق پی‌پال پرداخت های خود را انجام می دهد.

  • com

در این سایت ابتدا برای شروع باید آزمون دهید و در صورت دریافت نمره قبولی و گواهینامه مربوطه، میتوانید مشغول به کار شوید. اگر در کشورهای مختلف درحال سفر هستید با دریافت مستر کارت ترجمه در هر کشوری میتوانید درآمد خود را استفاده کنید. از طریق پی‌پال نیز میتوانید درآمد دلاری خود را خرج کنید.

  • Rev

روش کسب درآمد از ترجمه در این سایت به صورت تعداد کلمات است. به ازای هر کلمه میتوانید هزینه دریافت کنید. در این سایت به ازای هرکلمه 0.05 تا 0.07 دلار دریافت می کنید. در این سایت هم پرداخت از طریق درگاه پی‌پال است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار