کد خبر: ۹۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 21 September 2015
تابناک گیلان: روزهای یکشنبه شنیده ها و زمزمه های مطرح در فضای سیاسی اجتماعی استان گیلان جهت آگاهی مخاطبین گرامی منتشر می گردد.

شنیده شده است که:

* رییس جدید شعب بانک توسعه تعاون استان منصوب شد. میر آب باشی به سمت رییس شعب بانک توسعه تعاون گیلان منصوب شده و شروع به کار کرده است. وی اهل خراسان جنوبی است. پیش از این شیرین کار این سمت را برعهده داشت.

 

* به دنبال اعلام حضور برخی از شخصیت ها در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان، یکی از بزرگان استان طی تماس با حجت الاسلام والمسلمین واحدی مدیر مدرسه حقانی حوزه علمیه قم، از وی جهت کاندیداتوری در این انتخابات دعوت به عمل آورد. شنیده شده تاکنون حجت الاسلام واحدی پاسخ مثبتی به این دعوت نداده است. حجت الاسلام واحدی اهل شفت بوده و از شخصیت های علمی حاضر در حوزه علمیه قم محسوب می گردد که مدیریت مدرسه علمی بزرگ و با سابقه حقانی را برعهده دارد. پدر وی نیز از واعظان مطرح غرب گیلان بود.


* یکی از پدیده‌های جالب سیاسی اخیر، فعالیت گسترده کاندیداهایی‌ست که سابقه‌ی رد صلاحیت دارند. همان‌طور که می‌دانید، معمولا افرادی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند، در دوره‌های بعد نیز تایید نمی‌شوند. با این وجود، این افراد در چند ماه اخیر در سطح شهرهای مختلف گیلان فعال بوده و دنبال ایجاد پایگاه اجتماعی برای خود یا جریان سیاسی‌شان هستند.

 

* به دنبال حواشی اخیر در یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان گیلان و مطرح شدن گزینه هایی به عنوان جایگزین مدیرعامل این سازمان، آقای مدیرعامل نیز خطر را جدی دیده و دست به کار شده و در حال فراهم کردن شرایط جهت به ریاست رساندن یکی از معاونین خود شده است.

 

* تعدد کاندیدا در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان رشت یکی از مهمترین چالش های پیش روی اصولگرایان گیلان است.

این چالش در دوره های قبل نیز وجود داشت  اما به نظر می رسد اگر تدبیری اندیشیده نشود این چالش در انتخابات اسفند امسال پررنگ تر خواهد بود. در حال حاضر تعداد زیادی از شخصیت ها جهت نامزدی از این حوزه اعلام آمادگی کرده اند و احتمال اعلام حضور برخی دیگر داده می شود. این در حالی است که هنوز وضعیت تعداد نامزدهای جناح اصلاح طلب و حامیان دولت مشخص نیست و البته شنیده ها حکایت از اختلافات جدی در اردوگاه اصلاح طلبان دارد.

اما در بین اصولگرایان خطر تفرقه بسیار جدی است و بزرگان این جناح هر چه سریعتر باید تدبیر کرده و اقدام عملی نمایند و پراکندگی موجود را رفع نموده و در جهت وحدت و ائتلاف کاندیداهای اصولگرا همت کنند. وخامت شرایط به حدی است که فقط از صنف نظامیان بازنشسته تعداد زیادی از شخصیت ها به دنبال کاندیداتوری هستند که می توان از سیدعلی آقازاده، ولی ا...عظمتی و غلام رضا رضاپور در این بین نام برد. همچنین احتمال نامزدی نظر علی علیزاده نیز همچنان وجود دارد و اخیراً هادی رمضانی عضو دوره های دوم و سوم شورای شهر رشت نیز ستاد انتخاباتی خود را فعال کرده و در مراسم ها و تجمعات مختلف حضوری چشمگیر دارد.  وی در انتخابات دور قبل شانس بالایی جهت کسب رای بالا داشت اما به علت یک مسئله حقوقی نتوانست در انتخابات حضور یابد که البته شرایط فعلی با چهار سال قبل متفاوت است. واقعیت آن است که اصولگرایان جهت رسیدن به پیروزی در انتخابات آینده ناچار به کاهش تعداد کاندیداهای خود هستند و به عنوان مثال از بین پنج نفر یاد شده در بالا حداکثر یک نفر باید حضور یابد تا اصولگرایان با یک لیست سه نفره قوی در انتخابات حضور یابند.

 

*یکی از فعالان رسانه‌ای گیلانی که به علت حمله به نهادهای انقلابی مثل سپاه، سایت خبری‌اش بسته شد، اخیرا در تلگرام اقدام به تطهیر فتنه‌گران کرده است. با همین روند، بعید نیست در سال‌های آینده ایشان را در یکی از رسانه‌های اپوزوسیون خارج نشین ببینیم.

 

* شنیده شده برخی از روحانیون گیلانی مستقر در قم، به علت مخالفت با ملبس شدن فردی مسئله‌دار در رشت، طوماری نوشته و به مراجع ذی صلاح ارسال کرده‌اند./ گیلان آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار