مطرح شدن آقای زاکانی برای شهرداری تهران در حالی است که ایشان حدود یک سال که توسط مردم قم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است و افزون بر این نقش آقای زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز محوری است و این دو مسئولیت حتی از شهرداری تهران نیز مهم‌تر است.
کد خبر: ۹۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ 20 July 2021

به گزارش تابناک قم، سخنگوی شورای منتخبین شورای ششم از علیرضا زاکانی به عنوان یکی از ۱۲ گزینه نهایی شهرداری تهران نام برد.

مهدی اقراریان در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره اعلام اسامی گزینه‌های انتخاب شهردار اظهار داشت: "در جلسه منتخبین شورای ششم شهر تهران بعد از ارزیابی‌هایی که بر اساس شاخص‌ها و امتیاز بندی‌ها در هر یک از گزینه‌ها انجام گرفت امروز به جمع بندی نهایی در مورد ۱۲ گزینه رسیدیم. "

وی با بیان این‌که گزینه نهایی یک هفته فرصت دارند برنامه‌هایشان را در اختیار منتخبین شورای ششم قرار دهند؛ افزود: "اسامی ۱۲ نفری که به مرحله نهایی رسیده‌اند شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی است. "

در همین خصوص یکی از اعضای دفتر آقای زاکانی در استان قم طی گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، تاکید کرد که آقای زاکانی به صورت جدی در حال پیگیری وظایف خود در مرکز پژوهش‌های مجلس است و جلسات مرکز پژوهش‌ها نیز کماکان به قوت خود باقی است. با این حال این منبع اظهار داشت که آقای زاکانی تاکنون در رابطه با مسئولیت شهرداری تهران، اظهارنظری نداشته‌اند.

بیش از یک ماه است که اسم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح شهرداری تهران به میان است. همچنین در لیست مذکور اسامی دیگری نیز به چشم می‌خورد که در حال حاضر این افراد دارای مسئولیت‌های مهمی هستند.

مطرح شدن آقای زاکانی برای شهرداری تهران در حالی است که ایشان حدود یک سال که توسط مردم قم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است و افزون بر این نقش آقای زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز محوری است و این دو مسئولیت حتی از شهرداری تهران نیز مهم‌تر است.

از طرفی شهردار تهران شدن، مسئولیتی است که به حوزه تهران و مردم این شهر اختصاص دارد. شاید اگر آقای زاکانی در دولت سیزدهم به عنوان معاون یا برای مقام وزارت برگزیده شود؛ با این توجیه که حیطه این مسئولیت همه مردم ایران از جمله شهروندان قمی را در بر می‌گیرد؛ می‌شود با این قضیه کنار آمد!

اما در نظر گرفتن آقای زاکانی برای شهرداری تهران سنخیتی با مردمی که یک سالی است که به آقای زاکانی رای داده‌اند و به عنوان نماینده به ایشان اعتماد کرده‌اند؛ ندارد و به نوعی پشت‌پا زدن ائتلاف اصولگرایان تهران به رای مردم قم تلقی می‌شود.

قم همواره یکی از شهر‌هایی بوده که شکل‌گیری سیاست‌های کلان کشور نقش‌آفرینی کرده است و موضوع کناره‌گیری آقای زاکانی باتوجه به این‌که نمایندگان قم پس از سال‌ها هیئت رئیسه مجلس را خالی کرده‌اند؛ از مراتب و اهمیتی بیشتری برخوردار می‌شود.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار