کد خبر: ۹۷۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 13 July 2021

جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر بینی با تغییر شکل آن است. در حالی که اغلب به عنوان جراحی زیبایی در نظر گرفته می شود، جراحی بینی همچنین می تواند برای بهبود تنفس در بیمارانی که از ناهنجاری بینی،مجرای بینی رنج می برند، مانند انجام سپتوپلاستی برای یک انحراف تیغه بینی انجام شود.دکتر کامران بابایی جراح بینی در اصفهان در رابطه با عمل رینوپلاستی نکاتی را بیان می کند.

جراحی بینی یک روش کاملا ظریف و تخصصی است که می تواند قسمت های داخلی یا خارجی بینی را به روش زیر درمان کند:

  • تغییر اندازه بینی
  • تغییر شکل بینی
  • تغییر زاویه بینی
  • رفع انسداد بینی و رفع مشکلات تنفسی
  • از بین بردن "قوز پشت" یا "برجستگی" روی بینی
  • ترازبندی (صاف کردن) پل بینی
  • تغییر نوک بینی
  • کوچک شدن سوراخ های بینی
  • اصلاح جراحی بینی نامطلوب (جراحی بینی تجدید نظر)

کاندیدای ایده آل جراحی زیبایی بینی

اگر می خواهید ظاهر بینی خود را تغییر دهید یا عملکرد آن را بهبود ببخشید، ممکن است نامزد خوبی برای جراحی زیبایی بینی باشید. جراحی بینی بهتر است در بیمارانی انجام شود که دیگر در حال رشد نیستند (به طور کلی 16 سال به بالا). مانند تمام روش های پزشکی  نامزدهای خوب کسانی هستند که از سلامت کلی بالایی برخوردارند.

جراحی بینی توسط کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

آماده سازی برای رینوپلاستی

مشاوره اولیه عمل بینی با جراح پلاستیک اولین قدم برای انجام هر روش است. در آنجا در مورد تاریخچه سلامتی شما صحبت خواهد کرد و بینی شما از نزدیک بررسی می شود تا تغییرات دقیق ایجاد شده برای دستیابی به نتایج جراحی بینی مورد نظر را تعیین کند.

از بینی در زوایای مختلف عکس گرفته می شود. این عکس ها در حین عمل زیبایی بینی و همچنین برای مقایسه ظاهر بینی پس از جراحی استفاده می شود.

داروهای مسکن مانند آسپرین و ایبوپروفن خطر خونریزی را افزایش می دهند و باید از آن ها دو هفته قبل و دو هفته بعد از قرار جراحی بینی اجتناب شود.

روش انجام رینوپلاستی

عمل زیبایی بینی شامل چهار مرحله زیر است:

انجام بیهوشی عمومی: قبل از شروع جراحی بینی ، بیهوشی عمومی برای بیمار انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ درد و ناراحتی در حین جراحی زیبایی بینی وجود ندارد.

ایجاد برش ها: در جراحی زیبایی بینی یا از روش جراحی زیبایی بینی بسته یا از روش جراحی زیبایی بینی باز استفاده می شود. اگر جراحی زیبایی بینی بسته باشد، برش های کوچک در قسمت داخلی بینی ایجاد می شود. در صورت باز بودن، یک برش اضافی در زیر بینی بین سوراخ های بینی ایجاد می شود که اجازه می دهد پوستی که غضروف ها و استخوان های بینی را در آن قرار دارد، برداشته شود تا بتوان آن ها را دوباره شکل داد.

ایجاد تغییرات لازم: پس از ایجاد برش ها، عمل بینی با استفاده از تکنیک های جراحی ماهرانه انجام می شود. اگر باید ناحیه ای از بینی کاهش یابد، بافت برداشته می شود. اگر باید ناحیه ای از بینی افزایش یابد، ممکن است رینوپلاستی پیوند بافتی (گرفتن بافت از بیمار) برای تقویت ناحیه انجام دهد.

بستن برش ها: بعد از اتمام تنظیمات بینی از جمله بافت ها و پوست بینی، برش ها با بخیه بسته می شود.

جراحی بینی توسط کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

بهبودی از جراحی بینی

بعد از عمل زیبایی بینی، ممکن است آتل پلاستیکی / فلزی روی بینی شما قرار گیرد تا به حفظ شکل جدید خود کمک کند و باید حدود یک هفته در جای خود باقی بماند.

به عنوان بخشی از مشاوره پس از عمل، دکتر در مورد روند بهبودی جراحی بینی و همچنین زمان بهبودی پیش بینی شده با شما صحبت خواهد کرد. وی در مورد بهترین راه های مراقبت از بینی شما دستورالعمل هایی را ارائه می دهد و برای کمک به بهبودی، کاهش احتمال عفونت و کنترل هر گونه ناراحتی داروهایی را برای شما تجویز می کند. قرارهای بعدی برای اطمینان از بهبودی بینی شما ترتیب داده می شود.

کبودی و تورم در ناحیه جراحی و اطراف چشم بعد از عمل زیبایی بینی شایع است؛ اما با گذشت زمان کاهش می یابد. در طول بهبودی، سر شما همیشه باید بالاتر از قفسه سینه باشد؛زیرا این امر به حداقل رساندن تورم کمک می کند. در طول سال، با جا افتادن بینی در شکل جدید، تغییراتی در ویژگی های بینی مشاهده خواهید کرد.

سوالات متداول

جراحی زیبایی بینی چه مدت طول می کشد؟

بعد از مشاوره اولیه، عمل زیبایی بینی معمولا 1 تا 2 ساعت طول می کشد؛ اما یک روش پیچیده تر ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا عمل زیبایی بینی می تواند به فرم و عملکرد بینی من پاسخ دهد؟

بله، دکتر مینتون با عمل زیبایی بینی فرم خارجی بینی را تغییر داده و همچنین مشکلات داخلی بینی (مانند سپتوپلاستی برای اصلاح تیغه بینی منحرف شده) را در یک روش اصلاح کند.

چه مقدار خرابی می توانم بعد از عمل زیبایی بینی داشته باشم؟

بخیه ها حدود 5-7 روز پس از جراحی زیبایی بینی برداشته می شوند؛ اما پوشیدن آتل و بانداژ تا حدود یک هفته ادامه خواهید داشت. در طی 1-2 هفته آینده کبودی و تورم بهبود می یابد. بیماران جراحی زیبایی بینی معمولا می توانند طی 1-2 هفته به کار خود بازگردند (این بستگی به نوع کار آنها دارد). فعالیت های شدیدتر را می توان پس از 3 تا 4 هفته از سر گرفت.

آیا جراحی زیبایی بینی درد دارد؟

بیمار در حین عمل زیبایی بینی چیزی احساس نمی کند. پس از جراحی، بیماران می توانند ناراحتی مانند تورم و کبودی در محل جراحی و اطراف چشم را تجربه کنند؛ اما این مسئله در طی یک هفته برطرف می شود. دکتر می تواند برای تسکین هر گونه ناراحتی دارو تجویز کند.

هزینه جراحی بینی در اصفهان چقدر است؟

در رابطه با این موضوع نمی توان هزینه مشخصی را مطرح کرد. هزینه عمل بینی در اصفهان بسته به مشکلاتی که مراجعه کننده دارد قابل تغییر است

چه مدت طول می کشد تا نتایج بعد از عمل زیبایی بینی مشاهده شود؟

به طور معمول نتایج عمل زیبایی بینی را می توان بلافاصله پس از برداشتن آتل در یک هفته مشاهده کرد. با این حال اغلب بینی متورم می شود که طی چند هفته آینده برطرف می گردد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار