مدیر کل تبلیغات همدان گفت: شبکه تبلیغی استان امسال به جای برگزاری چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات میهمان، اصناف، کسبه و بازاریان در بازاری که رنگ و بوی امام رضایی گرفت، شد.
کد خبر: ۹۷۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷ 23 June 2021

در سالروز میلاد امام رضا (ع) که امسال برابر با یکم تیر ماه و سالزور تاسیس تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین نظیری گفت: چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را شاهد هستیم که این روز مصادف با روز اصناف است.

به گزارش تابناک همدان، مدیر کل  تبلیغات اسلامی همدان افزود: شبکه تبلیغی استان امسال به جای برگزاری مراسم در سازمان تبلیغات میهمان، اصناف، کسبه و بازاریان در بازار شد به جهت اینکه باو ما در اعتقادات دینی این است که بازار قلب تپنده اقتصاد جامعه است، لذا شعاری که برای این همایش انتخاب شد «حبیب خدا» برگرفته از "الکاسب حبیب الله" که در این روایت کاسب را حبیب خدا معرفی کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: امروز شبکه تبلیغی، جامه مبلغین، روحانیون مداحان، مسئولین هیئات حسینی و ... در بازار حاضر شدیم تا این روز را خدمت بازاریان عزیز تبریک عرض کنیم و بگوییم خدمتی که اصناف در نبض اقتصاد جامعه اسلامی دارند اثری بسیار ارزشمندی است و تلاش میکنیم همگی کنار یکدیگر روح خداباوری و اطاعت و بندگی که در فضای بازار همیشه حاکم هست با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین نظیری تصریح کرد: تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاهی که متولی تبیین اندیشه اسلام ناب و انقلاب است خود را نصبت به بحث اقتصاد و تولید مسئول می‌داند، زیرا تولید را یکی از بخش‌ها و محور‌های اصلی جامعه اسلامی میداند و تلاش می‌کنیم به عنوان تبیین کننده در فضای جامعه نقش تولید و اثرگذاری تولید کنندگان و بازاریان را در فضای جامعه پر رنگ کنیم و آنچه که به عنوان مانع تولید در فضای جامعه می‌بینیم از زبان گویای شبکه تبلیغ به گوش مسئولین برسانیم و به کمک بازاریان و اصناف این موانع را بر طرف کنیم.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی همدان در پاسخ به این سوال که اصناف و بازاریان در جهت پیشبرد اهداف سازمان تبلیغات چه کمکی می‌توانند کنند، بیان کرد: اعتقاد داریم که شبکه بازار مبلغ است یعنی یک کاسب اهل رعایت هلال الهی، حدود الهی بهترین مبلغ دین است، زیرا یک رفتار مومنانه از یک کاسب و بازار تاثیرگذار‌تر از صد‌ها منبر باشد که بازاریان می‌توانند در ترویج آداب، سنن و فرهنگ‌های دینی در سطح جامعه نقش بازی کنند که این امر همیشه بوده و بعد از این نیز به این صورت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نظیری در پاسخ به این سوال که  تبلیغات اسلامی جهت تبلیغ کالای ایرانی در سطح استان به بازاریان می‌تواند نویدی دهد، عنوان کرد: این خواهش به عنوان یک سیاست در حال پیگیری است که بازار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و آنچه که مربوط به مردم است نه حاکمیت و دولت تلاش کند این سیاست‌ها را در فضای جامعه بازاریان نهادینه کنند که بخشی به این صورت است که بازاریان کالا‌های ایرانی را ترویج کنند، بفروشند و مردم را تشویق به خرید کالا‌های ایرانی کنند.

وی ادامه داد:  تبلیغات اسلامی در نظر دارد شبکه‌ای از کاسبان مومن را ایجاد و به واسطه این شبکه به فضای جامعه معرفی کند و مردم تشویق به خرید مایحتاج زندگی خود از بازاری تهیه کنند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناظیری در انتها خاطر نشان کرد:  در استان همدان غریب به ۳ هزار هیئت حسینی، بیش از ۲ هزار مسجد، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مداح و ستایشگر، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ فعال هستند که می‌توان گفت یک شبکه بسیار گسترده تبلیغی در استان است که عموما افرادی اثرگذار در جامعه هستند که اگر ارزشی را در جامعه ترویج و توصیه کنند مردم به آن‌ها توجه می‌کنند. 

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم از دستفروشان زحمت کش تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار