هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ 13 June 2021

به گزارش تابناک تبریز،در این جلسه مشکلات ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و مشکلات اخذ مجوزهای احداث نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص با قدردانی از همراهی صنایع و واحدهای تولیدی برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطع برق خانگی، گفت: با ادامه این روند و برنامه‌ریزی برای تأمین برق مورد نیاز، در هفته‌های آتی مشکلات کمتری خواهیم داشت.

 

 پورمحمدی همچنین بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان تأکید کرد و خواستار فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک شد.

 

در این جلسه همچنین مشکلات ناشی از ابلاغ بخشنامه وزارت صمت مبنی بر تفویض اختیار صدور معافیت ماشین‌آلات دست‌دوم مورد نیاز واحدهای تولیدی به استان‌ها بررسی شد.

 

بررسی مراتب اعتراض فعالان اقتصادی به برخی استعلام‌ها و مدارک غیرضروری در فرآیند تمدید و صدور کارت بازرگانی و همچنین الزام بانک مرکزی به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز با نرخ کمینه به دلیل تأخیر در رفع تعهد ارزی واردات در مقابل صادرات از دیگر موضوعات این جلسه بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار