شوراها باید در تعامل یا خبرنگاران به شفاف سازی امور و اقدامات انجام شده بپردازند تا رانت و فساد به حداقل ممکن برسد.
کد خبر: ۹۷۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 13 June 2021
فرشته جوادی، یکی از بانوان کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور تیم مشاور خود بی پرده و صمیمی به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

به گزارش تابناک همدان، وی با اشاره به اینکه اداره شورای شهر بر پایه خرد جمعی است، اظهار داشت : مشارکت جمعی در انتخابات شوراها مساوی است با مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و این امر تجلی عینی حقوق شهروندی در تعیین سرنوشت خویش به شمار می رود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با تأکید بر اینکه شورا پشت درهای بسته نمی تواند کار کند، عنوان کرد : شوراها باید در تعامل یا خبرنگاران به شفاف سازی امور و اقدامات انجام شده بپردازند تا رانت و فساد به حداقل ممکن برسد  و مردم از مصوبات شورا آگاه شوند.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه یادی از دور اول شورای شهر ملایر و حضور خبرنگاران در صحن علنی شورا کرد و افرود : ما در آن زمان نشریه " پیک شهر" را به صورت ماهیانه به منظور اطلاع رسانی مردم از عملکرد شورا به چاپ می رساندیم.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر عنوان کرد : امروزه معضل حاشیه نشینی به یکی از دغدغه های اصلی شهرهای تبدیل شده و همه شهرها به نوعی با آن دست به گریبان هستند.

جوادی تأکید کرد: برای جلوگیری از این مشکل شهرداری ها باید حوزه استحفاظی شهر را تعریف می کردند و طرح تفصیلی شهر با همکاری سایر ادارات و ارگان های مرتبط تدوین می شد تا شهروندان در چارچوب قانون به زندگی شهرنشینی بپردازند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: با تدوین برنامه های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برخی از مشکلات حاشیه شهرها را می توانیم رفع کنیم.

جوادی خاطر نشان کرد: شهروندان و اهالی ساکن در مناطق کم برخوردار حق بهره مندی از امکانات رفاهی، فضای سبز، امکانات تفریحی و آموزشی و... را دارند.

وی  بر لزوم شکل گیری طرح " همیاران شورا" در محلات مختلف شهر تأکید کرد و گفت: این افراد بازوان توانمند اعضای شورا در محلات هستند، از سوی دیگر دیدار چهره به چهره اعضای شورای شهر و شهردار در مساجد محلات می تواند در رفع کمبودهای موجود راهگشا باشد.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایربا اشاره بر اینکه شوراها بدون کمیسیون ها  نمی توانند خروجی داشته باشند، اصافه کرد : در بحث رفع مشکلات حاشیه شهر کمیسیون عمران باید جدی وارد عمل شود تا خدمات شهری عادلانه در بین مناطق شهر توزیع گردد.

جوادی مطرح کرد : شهرداری ها، نهادهای خودگردان هستند و باید هزینه های خود را تأمین کنند، بنابراین می طلبد شهرداری ها به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار باشند تا ضمن کسب درآمد سبب رونق اقتصادی شهر شوند.

وی جاذبه های گردشگری ملایر، صنایع دستی، آثار تاریخی و برندهای جهانی این شهر در بحث انگور و  مبل منبت را گنجی عظیم برای تولید ثروت دانست و اظهار کرد : باید تلاش شود این پتانسیل ها در حد شعار باقی نماند و زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران در این شهر فراهم شود.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر با تأکید بر لزوم باور زنان توانمند در عرصه های مختلف، در پاسخ یکی از خبرنگاران در بحث انتخاب شهردار به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف شورا، گفت: یکی از برنامه های من انتخاب شهرداری شایسته، کاربلد، متخصص و بومی از میان زنان و مردان  کاردان است.

وی در ادامه گفت : امروزه زنان ما در هر سطح اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی قادر به انجام اقدامات ماندگار و مهمی در سطوح مختلف جامعه هستند و توانمندی این قشر باید باور شود.

جوادی عنوان کرد : توجه به بحث زنان کارآفرین باید در مدیریت شهری به صورت ویژه دیده شود.

وی با اشاره به ضعف عملکرد کمیسیون های مختلف دور پنجم شورای اسلامی شهر ملایر، مطرح کرد : کمیسیون های تخصصی شورا، بازوان توانمند ما در اداره شهر هستند و باید در این عرصه از وجود کارشناسان خبره و صاحب نظر بهره برد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه در ادامه پاسخ به سوال خبرنگاران در بحث رفع معضل بانوان زباله گرد  وجمع کننده پسماند و در سطح شهر، بیان کرد : در این زمینه نیازمند راه اندازی سایت بازیافت زباله و ساماندهی این افراد هستیم که طبق یک ساز و کار قانونی و درست در زمینه جمع آوری پسماند و زباله به عنوان " طلای کثیف " اقدام کنند از سوی دیگر بحث تفکیک زباله از مبدأ باید مجدانه پیگری و محقق شود.

وی به نبود فرهنگ سرا و کتابخانه مرکزی در شهر اشاره کرد و یادآور شد : شورای شهر، شورای شهرداری نیست، لذا می طلبد اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر نگاه ویژه ای به هنرمندان مستعد داشته باشند که متأسفانه امروز شهر را ترک کرده و در استان های دیگر مشغول فعالیت هستند.

جوادی به برنامه ریزی راهبردی برای ایجاد شور ونشاط اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: ایجاد پیست دوچرخه سواری و موتورسواری برای فعالیت ورزشی سالم علاقمندان به این رشته در دستور کار بنده قرار دارد و جزو برنامه هایم می باشد.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر ایجاد تله کابین بین کوه گرمه و کوه سرده، زمینه سازی برای اجرای برنامه های زنده هنرمندان در بوستان ها و فضاهای باز شهری و ... را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با هدف گذاری خود در بحث پروژه های نیمه کاره شهرداری و شورا، خبر داد : اولویت شهرداری و شورا باید تکمیل طرح های نیمه کاره باشد که نمونه این موضوع تعیین تکلیف اسکلت ساختمان نیمه کاره در بوستان تاریخی سیفیه است.

وی با بیان اینکه احداث این سازه در این محل از ابتدا اشتباه بوده، افزود: این ساختمان محل مناسبی برای احداث هتل نیست چراکه نیازمند محلی برای پارک خودروهای مسافران و گردشگران و ایجاد سایر امکانات رفاهی می باشد، این ساختمان را مناسب ایجاد یک محیط کاملا فرهنگی و هنری برای کارهای ظریف دستی در دل محیطی آرام و فضای سبز دانست.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه مجموعه " مینی ورلد" کار عظیم و ماندگاری است که باید تکمیل شود، اظهار داشت: قطعاً این مجموعه نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و اشتغالزایی ساکنان منطقه ایفا می کند.

جوادی در پاسخ سوالی دیگر به تردد فراوان در رینگ مرکزی شهر اشاره و بر لزوم تمرکززدایی از مرکز شهر تأکید کرد و بیان داشت : باید تلاش شود روان سازی ترافیک در این منطقه رقم بخورد و اجازه هیچگونه ساخت و سازی در این منطقه داده نشود.

وی ایجاد بازارچه های صنایع دستی و بازارچه های مختص بانوان هنرمند و سرپرست خانوار و تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی در ملایر را از نیازمندی ها حال حاضر شهر عنوان کرد و گفت: باید محیطی امن با امکانات لازم برای کسب درآمد بانوان تولیدکننده محصولات مختلف ایجاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار