ایرج صفایی خبر داد:
مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه از راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی در استان خبر داد و گفت :برای همه کشاورزان به همچون مشاغل دیگر پروانه کسب صادر می شود.
کد خبر: ۹۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 13 June 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه ایرج صفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه اندازی و بهره برداری از طرح پرورش ماهیان سردابی توسط شرکت تعاونی در شهرستان کنگاور خبر داد و اظهار داشت:در سال گذشته طرح مدیریت و استفاده بهینه از آب را در ۲۱ هزار هکتار از اراضی استان اجرا کردیم و امسال هم به وسیله ۴۰ شرکت تعاونی تولید این طرح را ادامه می دهیم.

وی راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را به منظور افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و صادرات آن ضروری دانست و افزود: راه‌اندازی و حمایت از این صنعت در سال جاری یکی از اولویت‌های کاری سازمان تعاون روستایی است.

صفایی افزود: ۹ روستا بازار در استان کرمانشاه با هدف حمایت از کشاورزان جهت فروش محصولات زراعی و باغی در کرمانشاه،صحنه، پاوه، سنقر، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب ،دالاهو، جوانرودو روانسر ایجاد می‌شود. در این بازارها از مزرعه تا سفره کشاورزان می توانند محصولات خود را بدون واسطه و با بیشترین سود به دست مصرف‌کننده برسانند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اظهار کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به منظور افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و صادرات آن ضروری است و یکی از اولویت‌های کاری سازمان تعاون روستایی است.

صفایی افزود: ۲۴ هزار و ۸۹۴ تن از محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها صادر شد، در سال گذشته حدود ۴۳ هزار تن گندم و ۴ هزار تن دانه های روغنی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سال جاری این عدد برای گندم به بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن و برای دانه های روغنی به بیش از ۶۰ تن رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی نیز مانند هندوانه، گوجه، خیار، آلو، سیب سیب زمینی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای را صادر کرده‌ایم که بالاترین صادرات در تاریخ تعاون روستایی استان بوده است.

مدیر سازمان تعاونی روستایی استان گفت: ۲۵۵ شرکت تعاونی روستایی ،زنان، تولید و کشاورزی در استان فعالیت می کنند، امسال اتاق اصناف کشاورزان استان ها راه اندازی و برای همه کشاورزان استان به مانند مشاغل دیگر پروانه که صادر و انبارهای مکانیزه و چند منظوره تجهیز و مرمت می شود،تفاهم نامه‌ای با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های روستایی منعقد شده و به هر تعاونی حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

صفایی با اشاره به خدمات ارائه شده به روستاییان استان،گفت: در سال ۹۲ حدود ۱۰۲ میلیون لیتر مواد نفتی را بین روستاییان توزیع و امسال هم ۱۰ میلیون لیتر تاکنون توزیع‌شده، طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن و امسال ۳ هزار تن آرد بین روستاییان توسط تشکل های روستایی توزیع، سال گذشته ۷۷ هزار تن ودر سال جاری نیز تابه امروز ۱۸ هزار تن نهاده‌های دامی همچون سویا سبوس ذرت و جو بین دامداران استان توزیع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار