نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت و قدرت برای همه است و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما ملت انجام و دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم.
کد خبر: ۹۷۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 13 June 2021

استان‌ها و اقوام ایرانی پای کار می‌آیند

به گزارش «تابناک البرز» محسن رضایی در شبکه البرز با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است،از چشم اندازهای بدیع؛ اقلیم‌های متنوع، پوشش گیاهی و چهارفصل همیشه پربازده آن طبیعتی را بوجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران وجود دارد.

رضایی افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور، رویاهای مالامال از پاکی، شور و مردم پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است، هر صدفی را از گوهر آن می‌توان شناخت و ایران را باید با ایران شناخت. طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمان نوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می‌کند.

وی ادامه داد: هنر امام(ره) و انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کرد، انسجام بزرگی بوجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم و بر روی قامت خود ایستادیم، اما سیاستهای نادرست دولت ها در این دو الی سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و گاهی ناامیدی دست بدهد. ما می خواهیم قیام کنیم و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو با دولتی نو آغاز کنیم، آری آغاز جدید.

رضایی خاطر نشان کرد: امام(ره) در انقلاب اسلامی اقوام و تمام استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ صورت گرفت، انقلاب به پیروزی رسید و نه غرب و نه شرق هیچ کدام نتوانستند در برابر ایرا ن بایستند.

وی افزود: برای بار دوم امام(ره) تمام استان‌ها و اقوام را جمع و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از ۴۰تا۵۰ کشور پشت سر صدام حسین بود، تمام آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد. آیا نمی‌توانیم تمام استان‌ها و اقوام دور هم جمع شده و بار دیگر حرکت سومی را آغاز کنیم که به طور قطع با رهبری مقام معظم رهبری و با وجود جوانان غیرتمندی که در دل شما هموطنان وجود دارد چرا برای بار سوم نتوانیم قیام کنیم؟

رضایی تصریح کرد: قیام فرهنگی – اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی‌های بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای اینکه تمام ایرانی‌ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، بلکه این شما هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین و خواهید گفت که اراده اصلی در دستان شما است، آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: قیام سوم، قیام برای زندگی بهتر است برای بهزیستی، سربلندی کشاورزان، کارگران، بازنشستگان، برای زدون غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانی‌ها و قیام برای پیشرفت ایران، برای دست‌یابی به قله‌های بلند همانطور که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما چنین کاری را انجام دادیم اما شرطی دارد و آن این است که همگی با هم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت و قدرت برای همه است و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما ملت انجام و دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم.

رضایی گفت: بدین طریق که ما مناطق اقتصادی درست می‌کنیم، به استان‌ها اختیارات و مسئولیت می‌دهیم، یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌های خود را در بانک‌ها گذاشته‌اند این سپرده‌ها همانجا باید سرمایه گذاری شود، نه اینکه از هر استانی ۴۰درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و در تهران تبدیل به ارز شود و ارز خارج شود.

رضایی با اشاره به اینکه ما این موضوع را بالعکس خواهیم کرد گفت: قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار و خارج از ایران تهران را استثمار کند، ما این استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران و از تهران به خارج می‌روند را پایان می دهیم. ما به استان‌ها اختیار و مسوولیت ‌می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی درست خواهیم کرد و اینگونه نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحدی برای تمام استان‌ها صادر شود.

وی افزود: دولت ما دولت اقدام و تحول است. دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و نوبت اقدام است، دولت ما برای هر استان برنامه خاص آن استان را دارد که با کمک مردم خود آن استان، تنظیم شده و هیچ استانی نیست که برای آن نسخه مخصوص به خودش تنظیم نشده باشد.

رضایی گفت: هر استانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خود را دارد و اینگونه نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند در یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است، آب آنجا خشک شود و هنرهای دستی‌شان از بین‌ برود و در آخر با مشکلات مواجه شوند. هر استانی نسخه خاص خود را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمام استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های مردم هر استانی است.

وی افزود: دولت ما دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی هر استان است و نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در هر استان تهیه کرده و اجرا خواهیم کرد. البته برخی از مسایل عمومی است مانند یارانه ۴۵۰هزار تومانی که برای تمام استان‌ها است، اما برخی از فعالیت‌های خاص در هر استانی متناسب با مردم همان منطقه باید تهیه و اجرا بشود، به عنوان مثال دلیلی ندارد اگر فولاد باید در سواحل باشد که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود یا به نزدیک معادنی منتقل شود که بعدها با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم.

رضایی ادامه داد: اما این کافی نیست، ما اختیارات تصمیم‌ سازی و تصمیم گیری را در زمینه اقتصاد به همان استان‌ها می‌دهیم، بدین معنی که مناطق و قطب‌های اقتصادی بوجود خواهد آمد، به عنوان مثال آذربایجان با شمال عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌تواند یک تجارت عظیمی داشته باشد و یا سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان و هم در ارتباط با دریای عمان به هندوستان، این امکان را دارد که مبادلات عظیمی داشته باشد. یا استان هایی مانند خراسان به آسیای مرکزی، خوزستان به شمال خلیج فارس، کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان‌های دیگر: خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اراک ،هر کدام اینها به اندازه یک کشوری می‌توانند تولید کنند چرا که بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما هستند.

وی در ادامه با تأکید بر وسعت کشور گفت: ۲۵کشور اروپایی سرزمین شان در سرزمین ما جا می گیرد، ایران خیلی بزرگ است مشروط بر اینکه تمام اقوام و استان‌ها همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس همگی به صحنه آمدند این بار در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه آورده و تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد.

رضایی افزود: تحقق این مهم مشروط بر این است که جوانان ما نشاط داشته باشند، از ظرفیت تمام بانوان استفاده کنیم، شور و نشاط را در کشور بوجود بیاوریم، آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کرده و مدام به جوانان گیر نداده و اجازه بدهیم که فعالیت داشته باشند، آنها را آموزش داده، توانایی‌ها و مهارت‌هایشان را بالا ببریم. اگر این کارها صورت بگیرد چرا این امکان فراهم نشود که با سرعت هم زندگی مردم را بهبود بخشیده و هم ایران را به قله های بلند برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مساله تجربه شده‌است و بنده نیز این تجربه را دارم، دولت ما این تجربه را دارد که چگونه می‌توان جوانان هجده، نوزده و بیست ساله و تمام اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگ مانند آزاد سازی خرمشهر را انجام داد.

رضایی در این خصوص گفت: خیلی عجیب بود، افرادی از مناطق زیر ۴۰درجه سرما می‌آمدند در جایی مانند خوزستان گرم با ۵۰درجه حرارت و با زبانهای مختلف، حتی برادران روستایی که از استان‌های مختلف می‌آمدند و فارسی بلند نبودند؛ اما چگونه این دست‌ها گره خورد و چگونه متحد شدند. یک بار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی را در ایران بوجود آورد.

رضایی افزود: چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم، پارتی بازی‌ها و بی عدالتی‌ها، همگی بایستی به کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد، تجربه شده کار سختی نیست. آیا اهمیت و ارزش بیرون کردن فقر، تبعیض، گرانی و بیکاری کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است؟ اگر این مقدس و در ایران تجربه شده به فضل پروردگار دولت ما دولت اقدام و تحول، یک بار دیگر با کمک مردم و به اذن پروردگار متعال و حمایت های بیکران حضرت ولیعصر(عج) و سیاست‌های داعیانه رهبر انقلاب، این کار را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما ما برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خطی مشی داریم، یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، چرا اینکار را انجام ندهیم، کدام استانی است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد، سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که با کمال تاسف مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

رضایی با بیان اینکه پارتی بازی نخواهیم کرد گفت: به عنوان مثال برای استانداران ۱۰نفر کاندید می‌شوند و در یک جمعی از نخبگان قرار می‌گیرند، نه اینکه دولت مرکزی رفیق و رفقای خودش را که با آن هماهنگ باشند از جایی دیگر به یک استان می‌برند، چه ضعیف و چه قوی به خاطر منافع خودش در آنجا منصوب می‌کنند، ما به این مساله پایان می‌دهیم.

وی ادامه داد: مجمعی از نخبگان تشکیل و این ۱۰نفر کاندید استانداران به این مجمع رفته و مسایلشان را مطرح می‌کنند، آنها نمره‌بندی شده و دو تا سه نفر از میان آن ۱۰نفر به دولت ما پیشنهاد شده که بار دیگر ارزیابی و یک نفر از این افراد انتخاب و برای دو نفر دیگر این امکان وجود دارد که به‌عنوان معاونان این فرد قرار بدهیم، به همین منظور یک تیم سه نفره قوی از فرزندان همان استان که تخصص و توانایی آنها مشخص شده خارج از هر گونه باند و جناحی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می‌دهیم خاطر نشان کرد:مساله دوم این است که از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران استان‌ها کمک کرده و به آنها اطلاعات می‌دهیم، با آنها همفکری و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم، بدین گونه است که آنها را به امان خدا رها نمی‌کنیم.

رضایی افزود:دولت اقدام و تحول با تمام توان پشت سر استانداران و مناطق خودش می‌آید، به آنها اطلاعات داده و همفکری می‌کنیم، اما اجازه می‌دهیم که خودشان تصمیم بگیرند، به عبارتی استانداران و نمایندگان ما در اداره کشور مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت و حمایت می شوند.

رضایی درادامه گفت: نخستین توجه ما به اقشار آسیب پذیر است، به معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت توجه خواهیم کرد، از سوی دیگر یارانه ۴۵۰هزار تومانی می‌دهیم و مساله اشتغال و تولید را نیز دنبال می‌کنیم تا در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی شغل بوجود آید.

وی افزود: از مهمترین کارهای بزرگ دولت ما این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی خواهیم کرد، امروز هزینه هر متر مربع ساختمان از سه و نیم تا پنج میلیون تومان است که یک خانه ۸۰متری حداکثر ۳۲۰میلیون تومان تمام می‌شود و ۱۰درصد آن ۳۰میلیون تومان می‌شود، هر فردی که ۳۰میلیون تومان آورده داشته باشد از بانک‌ها می‌خواهیم که ۹۰درصد دیگر را به او وام بدهند.

رضایی خاطرنشان کرد: در این طرح نیاز به وثیقه نیست و همان خانه‌ای که قرار است ساخته شود در وثیقه بانک باقی خواهد ماند، بدین معنی که مالکیتش در اختیار مردم است ولی همان سندی که به نام مردم صادر خواهد شد در بانک گذاشته می‌شود تا تمام اقساط پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای ساخت این خانه ها یارانه سود تعلق می‌گیرد گفت: گویی که مردم با آوردن ۱۰درصد آورده صاحب خانه می‌شوند، این در حالی است که ۹۰درصد دیگر را بانک‌ها وام داده و سود آن را نیز دولت می‌پردازد.

رضایی در ادامه گفت: این شیوه در اروپا و آمریکا اجرا می‌شود و وام‌های رهنی وجود دارد. در تعجبم از کسانی که در اروپا و آمریکا درس خوانده‌اند و فقط افکار غربی را با خود می‌آورند و تجارت غربی را در ایران پیاده سازی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین خانه سازان را در بازار سرمایه برده و از طریق این بازار نقدینگی جذب کرده و اقدام به ساخت خانه‌ها می‌کنند و به مردمی می فروشند که از بانک ۹۰درصد وام گرفته‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر مسکن را راه بیاندازیم ۳۰۰صنعت پشت سر آن از جمله در و پنجره سازی، سیمان و موزاییک راه خواهد افتاد. به عبارت ساده تر مانند این است که لوکوموتیوی به نام خانه سازی داریم که ۳۰۰ تا واگن پشت آن راه افتاده است.

وی گفت: جای تاسف است از گروه های سیاسی که فقط سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایشنامه تهیه و شعبده بازی می‌کنند. به فکر مردم باشید، مردم ولی نعمت ما هستند، صاحب این مملکت و انقلاب و بهترین مردم عالم هستند. بنده و دوستانم مانند دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم یک بار دیگر خود را سپر ملت ایران کرده و مشکلات را حل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که این غم و غصه‌ای که به چهره مردم ایران نشسته تداوم یابد.

رضایی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد که نان قرضی، زباله گردی و کوله‌بری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند، من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدفی است که دولت بنده باید در قبال شما مردم عزیز انجام بدهد، اینکه آبرو و حیثیت، نشاط و شادابی درزندگی مردم موج بزند مهم‌ترین آرزوی دولتم است. تلاش خواهم کرد تا با کمک خود ملت، با دست جوانان و با حمایت‌های مداوم ما این اتفاق صورت بگیرد.

رضایی ضمن اشاره به اهمیت مساله ازدواج جوانان گفت: حقوق خانه‌داری را رعایت خواهیم کرد، بدین معنی که در هر خانه‌ای ۲نفر کار می‌کنند. چه کسی بیان می‌کند که فقط یک نفر شاغل است؟ مرد در بیرون از خانه کار می‌کند اما اگر زحمات زن خانواده در داخل خانه کار حساب نشود و به آن حقوقی پرداخته نشده بدین معنی است که هزینه کار بیرون از خانه مرد را همسر و فرزندان می‌پردازند، آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست؟ ما تمام بانوان خانه داری که ۶ماه آموزش‌های لازم را در زمینه تربیت فرزند و حفظ سلامت و بهداشت فرا بگیرند، در قالب گروه اول که ۲فرزند بیشتر داشته باشند، به آنها حقوق می‌پردازیم.

وی افزود: ما ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم تا به شهر و استان برسد، به همین منظور علاوه بر مساله ازدواج و خانه‌داری، کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه‌ها توسعه خواهیم داد، شهرهای شما را اقتصادی خواهیم کرد و سعی‌مان بر این است که رونق اقتصادی از پایین به بالا جوشیده و اقتصاد ملی ما در حقیقت از پایین به بالا رشد کند. در غیر اینصورت دولت هایی که بر سر کار می‌آیند یک توده برفی به نام درآمد نفت در دست‌شان است که از بالا که دست به دست می‌شود در نیمه‌های راه این برف تمام شده و به زندگی مردم دیگر چیزی نمی‌رسد، این در حالی است که اگر اقتصاد از پایین به بالا باشد در بالا انبوه‌ای از برف جمع می‌شود و دولت این امکان را دارد تا از طریق مالیات‌ها خودش را اداره کند.

رضایی خاطرنشان کرد: چون مساله بنده حفظ کرامت انسانی خانواده‌های ایرانی است، برنامه ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهیم داد.

این نامزد ریاست جمهوری در پایان گفت: در فرصت های دیگر نیز با یکدیگر صحبت خواهیم کرد به امید دیدار پای صندوق های رای در بیست و هشتم خرداد همه با هم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار