مدیرکل گمرک البرز گفت: تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی از مبدا استان البرز در حداقل زمان در البرز انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 13 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» حمید احمدی گفت: براساس توافق نامه ای میان ایران و اتحادیه اوراسیا یک مسیر جدیدی برای صادرات تولیدات و محصولات از کشور ایجاد شده است. 

مدیرکل گمرک البرز با بیان این که استفاده از مسیر صادراتی به مقصد کشورهای اوراسیا برای استان البرز به دلیل نزدیکی به استان‌های شمالی کشور یک ظرفیت مناسب است، افزود: صادرکنندگان البرزی با توجه به توافق نامه تنظیم شده میان ایران و اتحادیه اوراسیا می توانند از این ظرفیت برای صادرات به روسیه، ازبکستان و دیگر کشورهای اوراسیا استفاده کنند.

احمدی گفت: طبق توافق نامه با اتحادیه اوراسیا و با وضع تعرفه‌های ترجیحی منظور شده و سایر تسهیلات فرصت خوبی برای گسترش صادرات به سمت کشورهای آن حوزه فراهم شده است.

او با بیان این که توسعه صادرات از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی به ویژه گمرک است، افزود: انجام تشریفات صادرات محصولات کشاورزی یک استان از همان محل مبدا دو مزیت دارد، نخست آن که اگر صادرکننده مشکلی داشته باشد در همان استان رسیدگی می شود، دوم آن که صادرات محصولات کشاورزی البرز وقتی از گمرک استان انجام شود به عنوان آمار صادراتی همین استان محسوب می‌شود.

مدیرکل گمرک استان البرز گفت: در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده، مرکز قرنطینه جهاد کشاورزی در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام مستقر بوده و تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی در حداقل زمان انجام خواهد شد.

احمدی افزود: در مورد ارسال محموله‌های صادراتی کشاورزی از مبدا البرز آن دسته از اظهارنامه‌های صادراتی که در مسیر سبز و زرد گمرکی قرار گیرد، دیگر نیازی به ارزیابی و ورود کامیون از گمرک ندارد و فقط از سوی صادرکننده در سامانه گمرک اظهار می شود.

او گفت: کالاهای صادراتی بلافاصله به سمت مرز حرکت می کند و تشریفات صادراتی هم در سامانه گمرک توسط کارشناسان ما انجام می‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار