معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شبکه تحقیقاتی اختلالات خواب، قابلیت همکاری با سازمان جهانی بهداشت را دارد و با توجه به اینکه اکنون هیچ مرکز اختلالات خوابی همکار سازمان جهانی بهداشت نیست می توانیم در این زمینه در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 13 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «حبیب‌الله خزایی» در نشست معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روسای دانشکده ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: شبکه تحقیقاتی اختلالات خواب این دانشگاه به عنوان اولین مرکز تحقیقات مصوب کشور در این زمینه آمادگی مدیریت شبکه تحقیقاتی اختلال خواب در کشور را دارد.

وی اظهار داشت: برای موفقیت و پیشرفت در پژوهش باید از افرادی که علاقه مند به تحقیق و پژوهش هستند و دارای لاین تحقیقاتی می باشند در بحث پژوهش بهره گرفت و نباید هیچ اجباری در ورود به این حوزه وجود داشته باشد.

اختصاص سه ردیف بودجه ای به حوزه تحقیقات در سال جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: چارت تشکیلاتی پژوهشکده های ما با یک چالش در چند سال گذشته مواجه بوده است.

دکتر «فریبرز ایمانی» افزود: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰ سه ردیف بودجه ای به پارک علم و فناوری، پژوهشکده سلامت و پژوهشکده فناوری سلامت استان کرمانشاه از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: با این اقدام اکنون راه برای پیشرفت و ارتقاء تشکیلات مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها فراهم شده است.

ایمانی گفت: امیدواریم با کمک و همراهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت چارت تشکیلاتی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها سریع تر مصوب شود و برای پژوهشکده ها نیز ردیف بودجه ای مستقل قرار داده شود.

اقدامات مفید زیربنایی در دانشکده پزشکی

رییس دانشکده پزشکی کرمانشاه هم گفت: کارهای زیربنایی بسیار خوبی در زمینه تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است و با توجه به این زیرساخت های مناسب کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه بسیار خوب پیش می رود.

دکتر «بابک صیاد» افزود: با تلاش فراوان موفق شدیم در حوزه بالینی و بحث کووید ۱۹ با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی در طرح سولیداریتی(solidrity) مشارکت بسیار خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فارابی و گلستان که بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان هستند در این طرح همکاری داشتند و نتیجه این همکاری بین المللی مقاله بسیار خوبی بود که موجب تغییر نگرش در خصوص بیماری کووید شد و یک افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می شود.

صیاد اضافه کرد: مرحله دوم این طرح نیز به زودی انجام خواهد شد و ما آمادگی این را داریم که این همکاری را همچنان ادامه دهیم.

رییس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت: امیدواریم با توجه ویژه ای که دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به پیشرفت تحقیق و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارد، بتوانیم در یک طرح تحقیقاتی بین المللی مشارکت کنیم و این همکاری جز افتخارات دانشگاه خواهد بود.

فعالیت ۱۴ رشته دکترای تخصصی در کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار