مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: در بخش اشتغال پایدار روستایی دولت ۵۰ درصد اعتبارات را صرفا به بانک کشاورزی تخصیص می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 13 June 2021

هوشنگ حیدر نژادیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان در ۸۸ سالگرد تاسیس بانک کشاورزی گفت: این بانک به عنوان تامین کننده اصلی نیاز‌های بخش کشاورزی در پی ۸۸ سال خدمت وحضور در جامعه ایران بخش مهمی را به عهده دارد و همچنین ماموریت‌هایی که دولت‌های مختلف برعهد بانک کشاورزی گذاشته است اهمیت و نقش این بانک را دو چندان می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، حیدر نژادیان افزود: در بخش اشتغال پایدار روستایی دولت ۵۰ درصد اعتبارات را صرفا به بانک کشاورزی تخصیص می‌دهد که این امر در بستر باور و اعتقاداتی که در گذر زمان نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی متعهد و متخصص که در سازمان فعالیت می‌کردند شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در بحث اشتغال پایدار روستایی در طول سال‌های ۹۷ الی ۹۹ بانک کشاورزی استان همدان با ۱۲۰ درصد تحقق ماموریت ابلاغی توانسته سهم قابل توجهی از اعتبار را جلب کند.

 مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: یک هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال تعهدات استان در بحث اشتغال پایدار روستایی بوده که ۳۱۸ طرح در بحث غیر حمایتی با اشتغال زایی یک هزار و ۵۹۴ نفر پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: در بحث نهاد‌های حمایتی ۹۶۴ فقره تسهیلات با اعتبار ۴۰۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ در بحث اشتغال روستایی صورت گرفته است.

حیدر نژادیان تصریح کرد: عمدتا بیش از ۶۵ درصد به جز مواردی که در بحث طرح‌های حمایتی بوده صرف فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت:در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳ هزار فقره بانک تسهیلات به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلفی از جمله مکانیزاسیون، گلخانه و... پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی در سال ۹۹ یک هزار و ۵۰۵ مورد تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال شامل تراکتو، کمباین و... پرداخت شده است. 

ساخت گلخانه یکی از اولویت‌های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات  است

در ادامه علی اشرف کرمی معاون اعتباری و بانک داری شرکت مدیریت بانک کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به اینکه بانک کشاورزی تامین کننده منابع مورد نیاز بخش کشاورزی است لذا مکلف هستیم ۹۰ درصد منابع را در بخش کشاورزی هزینه کنیم.

کرمی خاطر نشان کرد: اولویت این ۹۰ درصد تسهیلات در احداث گلخانه است که در سال گذشته ۶۶ فقره تسهیلات ساخت گلخانه به مساحت ۳۴ هکتار به ملغ ۹۹۴ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال پرداخت شده است. 

لازم به ذکر است استان همدان یکی از استان‌های کشور است که بالاترین سطح احداث گلخانه در سراسر کشور را داراست است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد از تسهیلات نیز در خارج از بخش کشاورزی به متقاضیان در قالب تسهیلات پرداخت داشته باشیم.

معاون اعتباری و بانک داری شرکت مدیریت بانک کشاورزی استان همدان گفت: از سال ۱۳۹۷ تا کنون تعداد ۱۰۶ طرح اشتغالزایی در استان همدان از محل اعتبارات در اختیاربه مبلغ ۲ هزارو ۷۴ میلیارد ریال پرداخت شده است و باعث ایجاد فرصت اشتغال یک هزار و ۱۹۰ نفرایجاد شده است.

کرمی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به نهاد‌های حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید که در این قالب ۹۶۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال که هر کدام از این تسهیلات پرداختی یک فرصت شغلی ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار