سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان کاهش یافت و به کمتر از ۲۰ درصد از کل آزمایش‌های کرونا رسیده است.
کد خبر: ۹۷۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ 12 June 2021

آرش نجیمی افزود: اوائل خرداد امسال موارد مثبت ابتلا از کل نمونه‌های آزمایش کرونا در استان حدود ۲۵ درصد بود اما با روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ این آمار کاهش یافت و به ۲۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هرچه این شاخص کاهش یابد به معنی شیوع کمتر ویروس کرونا در سطح جامعه است، اظهار داشت: تعداد بیماران جدید بستری نیز در چند روز اخیر بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر بود و کل بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها در محدوده ۸۵۰ تا ۹۰۰ نفر است.

نجیمی با اشاره به اینکه سرعت کاهش بیماران کرونایی در استان در چند روز اخیر کُند شده است، تاکید کرد: اگر مردم از دستورهای بهداشتی غفلت کنند ممکن است این روند کاهشی متوقف شود و حتی به سمت ثابت شدن یا افزایشی برود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به طور معمول هر چهار روز یک تغییر در آمار بوجود می آید، خاطرنشان کرد: اگر رفتارهای مردم در روزهای آینده به سمت تجمعی و عادی اِنگاری پیش رود این احتمال وجود دارد که آمار کرونا در اواخر خرداد افزایش یابد.

نجیمی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان انجام می‌شود و متوقف نشده است، تصریح کرد: سرعت واکسیناسیون با توجه به تعداد واکسن‌هایی که در اخیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار می گیرد، ممکن است کُند شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان به مردم تزریق شده است.

نجیمی همچنین گفت: تا کنون مجوزی برای برگزاری برنامه‌های گردهمایی نامزدهای انتخاباتی با حضور مردم در اصفهان صادر نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار