مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: قطع برق مشترکان پُرمصرف، سناریوی نهایی برای مدیریت مصرف برق در تابستان جاری است.
کد خبر: ۹۷۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ 12 June 2021

حمیدرضا پیرپیران با اشاره به کاهش سهمیه تامین برق استان‌ها افزود:  در مجموع سه سناریو برای مدیریت مصرف برق در شرایط خاص سالجاری مطرح و لازم‌الاجراست.

وی اظهار داشت: این سناریوها از اکنون بصورت جداگانه و در نهایت همزمان با هم شامل" کاهش بار شبکه"، "قطع سهیمه مشترکان پُرمصرف" و در نهایت "قطع بار" در صورت رعایت نکردن الگوهای مصرف اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف و همکاری کامل تمام بخش ها بویژه خانگی و تجاری افزود: به این منظور علاوه بر ضرورت همکاری تمام صنایع در کاهش مصرف نیازمندیم تا سازمان های دارای دیزل ژنراتور، بار مصرف خود را از این طریق تامین کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کشف رمزارزهای غیرمجاز در بخش صنعتی، کشاورزی و خانگی، از دستگاه‌ها خواست تا برای کشف رمزارزها با شرکت توزیع برق همکاری داشته باشند.

پیرپیران تاکید کرد: بنا بر مصوبه دولت، تمام ادارات باید از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری ۵۰ درصد از بار مصرفی خود را  بکاهند و پس از پایان وقت اداری، مصرف خود را تا ۱۰ درصد برسانند.

وی بر ضرورت معرفی مدیر انرژی توسط ادارات به شرکت توزیع برق تاکید کرد و گفت: قرار است در سازمان‌های مرتبط با برق، مُمیزی انرژی ایجاد شود و انتظار می‌رود که ادارات با کاهش بار مصرفی خود در گروه سبز قرار بگیرند.

پیرپیران با اشاره به اینکه ادارات الگوی مصرف انرژی در جامعه هستند، اظهار داشت: باید فرهنگ سازی مصرف انرژی از کارکنان ادارات و خانواده‌های آنها شروع شود و به جامعه انتقال یابد.

وی بر کاهش روشنایی داخل محوطه‌ها و خاموش کردن روشنایی راهروها، آبنماها و آذین‌بندی محوطه بیرونی ادارات، تنظیم سیستم سرمایشی ادارات بر روی عدد ۲۵، خاموش کردن فن‌های اضافی داخل ساختمان و استفاده حداکثری از دیزل ژنراتورهای ادارات تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار