مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ملایر یکی از شهرستان‌های ویژه و پیشرو استان در اجرای طرح جنگل کاری است و اجرای طرح‌های جنگل دست کاشت بازتاب ونمود خوبی در این شهرستان داشته است.
کد خبر: ۹۷۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 12 June 2021
اسفندیارخزائی در حاشیه بازدیدرئیس، معاون وکارشناس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، معاون اموراقتصادی استانداری وفرماندار ویژه شهرستان ملایر از نهالستان قدس ملای و  پروژه جنگل کاری منطقه حاجی آباد وکلپر آباد این شهرستان ملایر را یکی از شهرستان‌های ویژه و پیشرو استان در اجرای طرح جنگل کاری اعلام کرد.

به گزارش تابناک همدان، وی نهالستان قدس ملایر را تنها نهالستان استان با حدود ۲۰ هکتار مساحت عنوان کرد و افزود: پنج هکتار از این مجموعه در اختیار مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی است که این نهالستان سالانه توان تولید ۲ میلیون اصله نهال را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال شامل ۸۵۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید شد و بین ۲۰ تا ۲۵ گونه نهال جنگلی، فضای سبز و چند منظوره در این نهالستان کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، آیلان، سماق، بلوط، صنوبر، شن، کاتالیا، زالزالک، سرو نقره ای، بادامک، سنجد و بادام را از انواع گونه‌های گیاهی کشت شده در این نهالستان عنوان کرد و گفت: در برخی سال‌ها نهال بعضی استان‌های همجوار نیز از نهالستان قدس تامین و با اجرای طرح یک هزار هکتاری جنگل کاری در استان، نهال مورد نیاز از نهالستان قدس ملایر تامین شد.

خزایی کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل پیش روی نهالستان قدس دانست و افزود: برای تولید رایگان نهال صنوبر با یک شرکت خصوصی قرارداد داریم که سال گذشته ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید کرد و برای سایر گونه‌ها نیاز به اعتبارات دولتی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار