مشارکت در انتخابات درنگاه برخی از بانوان فعال حوزه های اجتماعی، هنری و اقتصادی استان سمنان، اصلی اساسی است و توجه فرد منتخب به کارآفرینی و اشتغال به ویژه برای بانوان یکی از مهمترین معیار انتخاب آنهاست.
کد خبر: ۹۷۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 12 June 2021
 
اشتغال‌آفرینی ملاک انتخاب اصلح از منظر بانوان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان بانوان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف کشور و کمک به رشد، توسعه و تعالی آن دارند. در این میان بانوان فعال در عرصه های گوناگون اجتماعی و اقتصادی به دلیل دارا بودن ارتباطات گوناگون می توانند سهم قابل توجهی را در راستای دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای و روشنگری در این خصوص داشته باشند.

 آنان انتظارهایی نیز از دولت ها دارند و  از این رو تلاش می کنند تا با انتخابی درست و بر مبنای شناخت کافی فردی را برگزینند که پاسخگوی مشکلات آنان باشد.

تعدادی از بانوان فعال و کارآفرین استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید برحضور خود در پای صندوق های رای از ملاک های خود برای انتخاب فرد شایسته می گویند.

کارآفرین نمونه کشوری اهل گرمسار در گفت و گو با ایرنا، ضمن تاکید بر ضرورت پررنگ بودن مشارکت در انتخابات اظهار داشت: حضور در هر انتخاباتی مهم است چرا که باید درباره سرنوشت و آینده کشور تصمیم گیری کنیم اما باید این کار را با دید باز انجام داد.

مینا رامه با بیان اینکه برای انتخاب شایسته باید ابتدا تحقیق کرد و نامزدها را به خوبی شناخت، افزود: در وضعیت کنونی که دشمنان به طور مداوم مشغول تهدید ایران هستند، شرکت در انتخابات می تواند آینده کشور و فرزندان ما را تأمین کند.

وی یادآور شد: برای ما کارآفرینان که در اقتصاد کشور و تا حدودی آینده آن سهیم هستیم، مهم است کسی را انتخاب کنیم که به آینده اقتصادی و کارآفرینان بیشتر بها دهد.

یک مدرس دانشگاه و فعال هنری اهل شاهرود نیز انتخاب فرد اصلح در انتخابات با حضور آرای بیشتر مردم را موجب برقراری عدالت در جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه در هر جامعه ای قوانینی حاکم است، اگر قانون باشد، اما مجری عادلی نباشد و صلاحیت و کفایت برای اجرای آن را نداشته باشد قانون به درستی اجرا نمی شود.

اعظم قربانیان تصریح کرد: با توجه به این موضوع مهم و با انتخاب شایسته مردم می توان پای بندی به قوانین را شاهد بود و این امر جز با آگاهی مردم میسر نمی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حرکت جامعه در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، امروز کارآفرینی به موضوع مهمی تبدیل شده است افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور دارای نقش روزافزون و فزاینده ای در فعالیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارند و نقش تعیین کننده ای در بهبود، رشد و توسعه اقتصادی ایفا می کنند.

این بانوی صنعتگر مهمترین معیار برای انتخاب یک رئیس جمهور اصلح را عمل به وعده‌های خود دانست و  ابراز کرد: از طرف دیگر، ارتقاء نقش زنان در فعالیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دستیابی به فرصت های بیشتر برای رشد و توسعه اقتصادی منجر می شود.

وی اضافه کرد: هر چند تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده است، اما انتظار می‌رود رئیس جمهوری با بهره گیری از متخصصان و نیروی جوانی، مشکلات اقتصادی را حل کند و همچنین حامی هنرمندان و بانوان کارآفرین باشد چه بسا این بانوان تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا ایده هایی نو و کاربردی را در سطح جامعه گسترش دهند و اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد کنند.

یک بانوی فعال در حوزه رسانه در استان سمنان نیز شرکت در انتخابات و انتخاب فرد شایسته را راهکاری برای گره‌گشایی از مشکلات مردم عنوان و ابراز کرد: مردم ایران در این انتخابات مهم باید به فردی رای دهند که دلسوز و توانمند باشد و بتواند کشور را در مسیر درست برای رهایی از مشکلات قرار دهد.

 لیلا نیرنگی با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند در هر ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بهترین افرادی که از نگاه آنان می توانند خدمتگزار باشند را انتخاب کنند، تصریح کرد: تلاش و کوشش، کارآمدی، شجاعت، مدیریت جهادی، مردمی بودن و دارا بودن عزم جدی برای حفظ اقتدار نظام و مبارزه با فساد از دیگر ویژگی های فرد شایسته در انتخابات است.

 وی داشتن صداقت را یکی مهمترین معیارهای انتخاب مناسب به ویژه برای انتخاب رئیس جمهوری دانست و یادآور شد: علاوه بر این شعارهایی که نامزدها می دهند باید با رفتارهای آنان مطابقت داشته باشد تا جلب اعتماد عمومی را به عنوان مهمترین سرمایه به دنبال داشته باشد.

نیرنگی داشتن احساس مسئولیت نسبت به مردم، کشور و نظام را از دیگر ویژگی های مورد نیاز یک فرد برای انتخاب از سوی مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد فرد منتخب بتواند پاسخگوی این اعتماد باشد.

عضو جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی سازمان تبلیغات استان سمنان هم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زنان همواره در عرصه هایی چون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین بودند و به عنوان نیمی از پیکره و جمعیت کشور، جایگاهی ویژه دارند، افزود: زنان در تداوم وتثبیت انقلاب اسلامی و اعزام فرزندان رشیدشان به جبهه های حق علیه باطل، به نیکی درخشیدند.
عصمت السادات سیف با اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده و راهنمایی تحول آفرین برای اعضای آن یادآور شد: بی شک بانوان، چه در زمینه حضور در عرصه انتخاباتی به عنوان نامزد و چه در زمینه مشارکت حداکثری پای صندوق های رای و نیز تزریق امیدآفرینی و نشاط، سرآمد و منشأ اثرات خواهند بود.
وی اضافه کرد: بانوان با تفکری عمیق و همه جانبه و نیز با حسن ظرافت در امور اجتماعی، رموز خانه داری، همسرداری و فرزند پروری ، عنصری موثر و همواره راهبر هستند.

سیف در ادامه با اشاره به شهادت  ۶ هزار و ۴۲۸ بانو در سال های دفاع مقدس در قالب رزمنده و یا در جریان بمباران ها و حملات موشکی اظهار داشت: این موضوع خود حاکی از نقش آفرینی، تعهد و قداست این قشر از جامعه است و ان شاالله مشارکت زنان، با همتی سترگ در عرصه ی اجتماعی _ سیاسی ، در روز ۲۸ خرداد نیز ستودنی خواهد بود.

مسئول واحدخواهران ستاد نماز جمعه شاهرود همچنین با بیان اینکه برای داشتن انتخاب مناسب باید به فرمایشات و مواضع مقام معظم رهبری تأسی کرد، افزود: فردی که انتخاب می شود باید پیش برنده کشور در امور مادی و معنوی و همّتش بر حفظ، شوکت، عزت و حرکت کشور در جهت اهداف انقلاب، باشد.

سیف، مهذّب بودن به اخلاق و منش و ندادن وعده بی مبنا را از دیگر ویژگی های انتخاب فرد شایسته عنوان کرد و گفت: دارا بودن تعهد،تدیّن، آمادگی و توانایی لازم برای انجام کارهای بزرگ، در سطح مدیریتی، مردمی و نیز آشنا به درد مردم و در کلامی، خدمتگزار بودن نیز از دیگر ملاک های انتخاب برتر است.

وی اضافه کرد: برنامه و کفایت لازم و همواره عزت آفرین بودن،ساده زیستی، پایبندی و وفاداری به اصول نیز بی شک افراد را محبوب قلب ها خواهد کرد.

در طول چهار دهه گذشته بانوان در همه بزنگاه ها پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند و شاهد آن نیز ایثارگری مادرانی است که بی هیچ چشم داشتی  از پاره های تن خود برای حفظ این خاک گذشتند. کمتر از ۶ روز دیگر تا رقم خوردن حماسه ای دیگر باقی مانده است و  این بار هم مشارکت حداکثری جز با حضور پرشور بانوان در پای صندوق های رأی ممکن نخواهد بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور برگزار شده است که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ها ۷۲.۵ درصد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار