رییس هیات وزنه برداری ایلام گفت: علی هاشمی وزنه بردار ایلامی و قهرمان جهان، در وزن ۱۰۹ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.
کد خبر: ۹۷۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 12 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ همایون بسطامی  اظهار داشت: با اصلاحات صورت گرفته در روند کسب سهمیه، هاشمی که پنج دوره مسابقه انتخابی را پشت سر گذاشته بود، با کسب امتیاز لازم مسافر توکیو شد.

وی افزود: فدراسیون جهانی وزنه برداری رنکینگ نهایی وزنه برداران را اعلام و براساس آن نفراتی که سهمیه المپیک توکیو را گرفتند، مشخص شدند.

رییس هیات وزنه برداری ایلام یادآور شد: بر اساس سیستم کسب سهمیه، هشت نفر اول هر وزن به همراه بهترین وزنه برداران هر قاره مجوز حضور در المپیک را گرفتند.

بسطامی ادامه داد: از ایران علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین سهمیه گرفتند.

وی تاکید کرد: علی هاشمی سال ۲۰۱۵ به عضویت تیم ملی درآمد و در این سال موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند وزن ۹۴ کیلوگرم قهرمان آسیا شد.

بسطامی ادامه داد: این ورزشکار همچنین در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان سال ۲۰۱۵ در آمریکا با مهار وزنه ۳۸۰ کیلوگرمی به عنوان چهارمی رقابت‌ها رسید.

وی ادامه داد: همچنین هاشمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ «آناهیم» آمریکا در یک‌ضربف وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی را مهار کرد و مدال طلای یک‌ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات و در ۲ ضرب با رکورد ۲۲۱ کیلوگرم به نشان برنز رسید و در مجموع نیز طلایی شد.

رییس هیات وزنه برداری ایلام افزود: این زنه بردار ایلامی در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در ترکمنستان نیز با مهار وزنه ۳۹۶ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار