بهزیستی تهران:
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: به جای پول دادن به کودکان کار خیابانی از طریق اورژانس ۱۲۳ حضور این افراد را اطلاع دهید تا ساماندهی شوند.
کد خبر: ۹۷۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 12 June 2021

امین شاهرخی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان در مرکز نگهداری کودکان یاسر اظهار داشت: مردم کمک های خود را از طریق بهزیستی اهدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه چندین مرکز بزرگ را برای جمع آوری کودکان کار آماده شده است، گفت:۲ مرکز قرنطینه و سه مرکز نگهداری کودکان هم اکنون فعال است.

وی افزود: هیچ انسان فرهیخته ای راضی به این نیست که کودکش در سطح معابر اقدام به دست فروشی کند اما یک سری مسایل باعث حضور این کودکان شده است.

شاهرخی ادامه داد: کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند، دوست دارند در کنار خانواده هایشان باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بر اساس تکلیفی که دارد طرح جذب و شناسایی کودکان کار را انجام می دهد، گفت: در این زمینه نشست های تخصصی از اسفند سال ۹۸ آغاز شد و از زمان شیوع ویروس کرونا این کار همچنان ادامه یافته است و با حمایت اورژانس اجتماعی شروع شد و اقدام به توزیع مواد ضدعفونی کرده و توصیه های لازم به خانواده های این کودکان ارایه شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: ساختار طرح های قبلی حمایت از کودکان کار، یک چرخه معیوب بود و چندین بار به صورت ناقص اجرا شده بود که این بار به صورت یک فرایند کامل در حال اجرا است.

وی، با اشاره به اینکه این طرح به صورت مداوم اجرا می شود و به صورت ضربتی و بگیر و ببند و مقطعی نیست، گفت: اوایل کودکان کار حاضر به حتی یک روز ماندن در مراکز نگهداری نبودند، اما امروزه جذب این مراکز شده اند که همه این مسایل حاکی از تلاش و اهتمام مسئولان بهزیستی است.

شاهرخی افزود: تعداد کودکان کار جذب شده ۹۲۳ نفر است که از این تعداد ۱۶۰ کودک ایرانی و ۸۵ درصد از اتباع بودند.

وی بیان داشت: در این طرح که نهایت به توانمندسازی خانواده کمک می کند، ثبت عنبیه و اطلاعات کودکان انجام می شود و کودکانی که پس از ترخیص از مراکز نگهداری بهزیستی به معابر دوباره بازگشته اند کمتر از انگشتان دست است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ابراز داشت : اکنون ۷۲۴ کودک ترخیص، و تعهد از خانواده های آنها گرفته شده و مورد حمایت بهزیستی هستند.

وی با اشاره به مرکز نگهداری کودکان کار یاسر گفت: تعداد کودکان کار در این مرکز نگهداری ۲۱ کودک است در حالی که ظرفیت این مرکز ۴۱ نفر است

وی گفت: ۶ هزار کودک کار و زباله گرد در استان تهران است که از این تعداد ۲هزار کودک کار هستند که بهزیستی در قبال آنها مسئول است و برای ساماندهی کودکان زباله گرد، پیمانکاران شهرداری اقدام خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار