استاد حوزه علمیه قم گفت: همه شیعیان با شفاعت حضرت معصومه(س) داخل بهشت می‌شوند، ازجمله مقامات بانوی کرامت این است که هجرت به ایران محدود به نسل و عصر خاص نیست و تأثیر آن را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 12 June 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی عصر دیروز در مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت که در صحن امام رضا(ع) کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) دارای مقام و رتبه‌ای هستند که یکی از این مقام‌ها شفاعت است.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) به‌واسطه علم و اشراف به خود و همه بشر و شیعیان تا روز قیامت دارای ولایت تاریخی هستند، امام حسین(ع) کاملاً نسبت به اتفاقاتی که برای خود و اطرافیانش خواهد افتاد علم و اشراف کامل داشتند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرات معصومین(ع) تأثیرگذار در جامعه عصر خود و پس از خود هستند که این موضوع در سیره ائمه(ع) کاملاً مشهود است، سه انقلاب تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم که انقلاب نخست انقلاب جهانی خاتم‌الانبیا(ص)، انقلاب دوم سیدالشهدا (ع) و انقلاب سوم نیز انقلاب فرهنگی صادقین است و در انتظار انقلاب چهارم ظهور امام زمان(ع) هستیم.

مؤمنی عنوان کرد: سه انقلابی که پشت سرگذاشتیم دارای ویژگی‌های خاصی بوده است که اثرات آن باقی‌مانده است، اثر انقلاب سیدالشهدا(ع) باقی‌مانده است که امام راحل فرمود انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: تربیت‌یافتگان انقلاب صادقین می‌توانند مؤثر در انقلاب امام زمان(عج) شوند، افرادی که روایات را نصب العین قرار دهند می‌توانند زمینه‌ساز انقلاب امام زمان(عج) باشند.

استاد حوزه علمیه گفت: همه شیعیان با شفاعت حضرت معصومه(س) داخل بهشت می‌شوند، از جمله مقامات بانوی کرامت این است که هجرت به ایران محدود به نسل و عصر خاص نیست و تأثیر آن را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

مؤمنی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم ادامه داد: در روایت داریم که عده‌ای از مشرق زمین قیام می‌کنند و کسی از شهر قم قیام کرده و مردم را به‌حق دعوت می‌کند و برای رسیدن به دنیا حق و ناحق نمی‌کند و مرتکب کذب و تهمت و دروغ نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس روایت معصومین(ع) اگر فتنه‌ای به سمت شما آمد به سمت قم بروید چون به برکت این شهر فتنه از شما دور می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: جریان انتخابات را در پیش داریم، دشمن بر این موضوع تمرکز کرده است و بدانید کشورمان برای شخص نیست بلکه برای امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است و خدا لعنت کند کسانی که به کشورمان ظلم و خیانت کردند.

مؤمنی عنوان کرد: این موضوع را بدانید که اگر برخی قرار است شما را از انتخابات دلسرد کنند راه را اشتباه رفته‌اند، اگر سخن و عمل و رفتاری همانند دشمن باشد آن عمل برای رضای ما نیست.

وی تصریح کرد: همه دشمنی شیطان بزرگ با ما برای این است که نمی‌توانند مشاهده کنند بیرق امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) در کشورمان بلند است، به خدا در هیچ کجای عالم بیرق امام حسین(ع) و امام علی(ع) این‌گونه بلند نیست، در هیچ کجای عالم دفاع از ولایت حضرت علی(ع) همانند ایران نیست و این موضوعات به برکت معصومین(ع) است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه دشمنِ ولایت و امیرالمؤمنین(ع) از مشارکت پرشور در انتخابات ناراحت می‌شود، خاطرنشان کرد: کشورمان متعلق به امام زمان(عج) است و مراقب باشیم شرمنده شهدا نشویم، دشمن با حضور ما پای صندوق‌های رای ناراحت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار