رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نقش موثر پارک های علم و فناوری در ایجاد اشتغال پایدار، گفت: پارک علم و فناوری باعث توانمندسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار کار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 12 June 2021

به گرارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رییس پارک فناوری سلامت و روسای دانشگاه های کلان منطقه ۳ آمایشی برگزار شد.

دکتر «محمودرضا مرادی»، در این نشست با اشاره به امکانات خوب موجود در کلان منطقه سه کشور که می‌تواند باعث‌ رشد این منطقه شود، یکی از معضلات مهم‌ منطقه را کمبود زمینه کار دانست و افزود: این امکان می‌تواند زمینه اشتغال زایی، رشد صادرت و سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

وی اظهار داشت: هدف تغییر نام معاونت پژوهشی به تحقیقات و فناوری، تاکید بر گسترش فناوری، تولید ثروت و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار است.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان مهم حوزه فناوری دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری است که باعث توانمندسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار و ایجاد، انتقال و بومی سازی دانش و نیز ارتباط موثر با صنعت برای عملیاتی کردن ایده ها می شود.

دکتر مرادی با معرفی پارک فناوری سلامت در این نشست، خواستار همکاری دانشگاه‌های کلان منطقه و تبادل نظر روسای دانشگاه‌ها در این حوزه شد.

علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاهی با نیم قرن سابقه

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت. این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیات علمی دارد. ۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار