وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح آجر به آجر می‌تواند همه ایرانیان را خیر مدرسه‌ساز کند، گفت: هدف این طرح آن است که مردم با هر میزان داشته‌ای بتوانند در مدرسه‌سازی سهیم باشند.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 11 June 2021

طرح آجر به آجر می‌تواند همه ایرانیان را خیّر مدرسه‌ساز کند

 

به گزارش تابناک سمنان  محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح یک دبیرستان کاردانش در مسکن مهر سمنان با بیان اینکه بنای مدرسه جز بناهای روحانی است، چرا که شخصیت انسان‌ها شکل داده و زمینه ساز توسعه فرهنگ و آبادانی و آینده‌ای بهتر و روشن‌تر برای تک تک افراد جامعه است، تاکید کرد: هیچ بنایی رفیع‌تر از مدرسه نیست؛ بسیاری افتتاح‌های باشکوه در کشور صورت می‌گیرد اما به نظر بنده عظیم‌تر و باشکوه‌تر از افتتاح مدرسه وجود ندارد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در باب مکان‌ها، از مسجد سخن گفتند که به نوعی می‌توان گفت کاربرد مساجد نیز در راستای تعلیم و تربیت است و در واقع می‌توان از این جهت به جایگاه رفیع و والای مکان‌های تعلیم و تربیت و آموزشی از جمله مدرسه پی برد.

عضو کابینه دوازدهم بیان کرد: هر بنایی غیر از مکان آموزشی برای خدمت به انسان و تسهیل در امور زندگی او احداث و در اختیار قرار می‌گیرد، اما مکان‌ها و بناهای آموزشی همچون مدارس، بناهایی هستند که با نفس و جانِ جان انسان سر و کار دارند و انسان در این مکان‌ها هویت پیدا می‌کند و به نوعی فرهنگ و آبادانی جامعه از آن ریشه می‌گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما در طرح آجر به آجر درصدد بودیم تا همه مردم ایران مدرسه ساز شوند؛ زیرا کسانی که در این امر اهتمام می‌کنند، توجه بیشتری به بحث آموزش داشته و طبیعتاً می‌توان گفت پیوند میان خانه و مدرسه در پرتو مشارکت مردم در مدرسه سازی شکل می‌گیرد، ابراز داشت: آمارها و اطلاعات مطلوب و ارزنده‌ای توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استان ارائه شد که بسیار ارزنده است.

وی افزود: پروژه‌هایی از این نوع مدارس، کمتر در دوره‌های سه ساله به بهره برداری می رسند؛ افتتاح و بهره برداری از این مجتمع آموزشی تنها پس از گذشت حدود سه سال، یعنی کلنگ‌زنی در سال ۹۶ و افتتاح و بهره برداری در سال ۱۴۰۰، امری بسیار ارزشمند است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار