رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دستگیری یکی از سرپل‌های اصلی گروهک سلطنت‌طلب / وزیر دفاع آمریکا: مهار ایران در خاورمیانه را ادامه می‌دهیم و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ 11 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کاندیداها به جای ارائه راهکار، بالای منبر می‌روند

محمدرضا خباز از سیاستمداران اصلاح طلب دلیل سرد بودن مناظرات برگزار شده را را رفع تکلیف طراحان سوال دانست و درباره حمله کاندیداها به دولت گفت:« انگار از واجبات است که همه به دولت حمله کنند، گویی هیچکدام تا به الآن در ایران زندگی نکرده و تاکنون هیچ مسئولیتی نداشتند. هر کدام از نامزدها مسئولیتی داشته و اگر فردی درباره مسئولیت‌های آنان نیز موشکافی کند، مشکلات دستگاه تحت نظر آن‌ها را به مراتب بیشتر از مشکلات دولت خواهد دید.» وی همچنین گفت: متاسفانه، اکنون دیواری از دیوار دولت کوتاه‌تر نیست. نامزدها در ابتدا به دولت حمله کرده و سپس جای ارائه راهکار، صحبت‌های خودشان را مطرح یا برای مثال، دیپلماسی اقتصادی را معنا می‌کردند. ما که از کاندیداها معنا کردن نمی‌خواهیم و این جا هم کلاس درس نیست. مردم راهکار می‌خواهند. برای مثال، مجری درباره تشویق و آماده کردن جوانان به ازدواج سوال می کند، آقای کاندیدا، اندر فضائل ازدواج می‌گوید. این جا که برای منبری دعوت نکرده‌اند، بلکه به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری دعوت شده‌اید. مثلا باید بگویند که برای ذوب شدن یخ ازدواج، فلان برنامه را دارم. بارها گفته شده است که آقایان کاندیدا اگر پیشنهادی هم می‌دهند منابع خود را هم معرفی کنند. مثلا شما می‌گویید که وضع اقتصاد و تورم خراب است، این‌ها صحبت‌های مردم عادی است. تفاوت شما با مردم عادی چیست که سه ساعت از برنامه تلویزیون به شما اختصاص یافته است؟ شما باید راهکار همراه با منطق و استدلال علمی ارائه کنید اما نامزدها یا به دولت حمله می‌کردند، یا همان سوال را لغت به لغت معنا می‌کردند و یا خارج از موضوع صحبت می کردند.

واکنش برادر شهید سردار سلیمانی درباره کاندیداتوری نرجس سلیمانی

سهراب سلیمانی برادر شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به کاندیداتوری نرجس سلیمانی در انتخابات شورای شهر واکنش نشان داد. سهراب سلیمانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می پنداشتند ولی غافل از اینکه که شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. انشاالله خداوند حافظ آبرویت خواهد. برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.

دستور روحانی به وزیر کشور برای برخورد با کاندیداهایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه در حضور رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی گزارشی از وضعیت روند بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه تامین واکسن و عملیات واکسیناسیون و همچنین اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های لازم در این زمینه به ویژه در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات 1400 ارائه کردند. رئیس جمهور پس از این گزارش به قرارگاه عملیاتی دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

انتقاد فرزند شهید سلیمانی از کاندیداتوری خواهرش

فاطمه سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی در پستی اینستاگرامی نوشت: «صفحه ام رنگ خون است خون مظلوم شهید بابا جانم ما شرمنده شماییم شما به ما همیشه یاد دادید که هیچ وقت دنبال صندلی نباشیم چون صندلی خودت میدان جنگ بود. تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته میشد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما رو نمی بخشید هر کس در این راه وارد شود نه فقط شرمنده ی شما بلکه به گفته ی خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

انتقاد محمدرضا عارف از کاندیداها: وعده‌تان یک‌ساله عملی نشد، استعفا بدهید

٢۴ ساعت پس از پایان دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، هنوز موج انتقادها به آنچه بعدازظهر روز سه‌شنبه با حضور ۷ کاندیدای انتخابات و مجری صداوسیما روبه‌روی چشمان مخاطبان رقم خورد، فروکش نکرده است.در این ساعاتی که از آن رویارویی انتخاباتی می‌گذرد، بحث از نفس انجام این مناظره و چند و چون برگزاری آن، اگر نگوییم بیش از خود انتخابات، باید اعتراف کنیم که ‌نسبت به همان اندازه مورد توجه افکار عمومی بوده است.البته پس از مناظره نخست نیز با انتقادهایی گسترده روبه‌رو شد. انتقادهایی که شاید اوج آن، انتقادی بود که از زبان محمدرضا عارف مطرح شد. او که پس از مناظره اول در این رابطه با ایسنا به گفت‌وگو نشسته بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، «سقوط اخلاق سیاسی» عنوان کرده است./ روزنامه اعتماد

شرکت ما در ‎انتخابات کمک به امام زمان (عج) است

‏ محسن اراکی عضو خبرگان رهبری:امروز شرکت ما در انتخابات به معنای اعلان یاری امام زمان (عج) است؛ باید زمان بگذرد و مشخص شود که ما وفادار هستیم یا نیستیم؛ آیا سختی ها، گرسنگی ها، تحریم ها و ... ما را از اماممان جدا می کند یا نه؛ همه باید مرد میدان بوده و با پایداری و ماندن در صحنه، به‏ پیروزی نهایی برسیم.حضور در انتخابات و دادن رأی به شخصی که اصلح می دانیم، لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهداست./حوزه نیوز

حجم اسکناس و سکه در دست مردم اعلام شد

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، تا پایان اسفندماه سال گذشته، معادل ۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌ها در اختیار مردم است.تا پایان اسفندماه سال گذشته، حدود ۸۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۶ درصد رشد دارد./خبرآنلاین

کنایه جالب مجری برنامه ثریا به گلایه روحانی به مناظرات

مجری برنامه تلویزیونی ثریا بیان کرد: چیزی که عوض دارد گله ندارد.مقصودی گفت: امروز رئیس جمهور با عصبانیت از بی اخلاقی در مناظرات گلایه تند کردند اما این همان روشی بود که خود ایشان در انتخابات پیروز شدند!حتی در مناظرات دولت دوم خودشان هم از کلید واژه دولت قبل استفاده می‌کردند، شاید این کار خدا بوده که ما این روزها را هم ببینیم!

«طرح ایران بدون فقیر» رضایی چیست؟

یک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح ایران بدون فقیر، با بازگرداندن منابع کشور به خود مردم کاری می‌کنیم که کسی با شکم گرسنه سر بر بالین نگذارد.محسن رضایی در صفحه حساب شخصی توئیتر نوشت:من رییس جمهوری سنجاقی و دفترچه‌ای نخواهم بود که چند نفر به من طرح‌های اقتصادی و کاغذ سخنرانی بدهند و همان‌ها را بدون فهم تکرار کنم. با برنامه‌ای دقیق آمده‌ام و بر هر تصمیم اقتصادی دولت به دقت نظارت خواهم کرد،ما به جای آنکه برای مردم دست تکان دهیم، دست آنها را خواهیم گرفت.در طرح ایران بدون فقیر، با بازگرداندن منابع کشور به خود مردم کاری می‌کنیم که کسی با شکم گرسنه سر بر بالین نگذارد؛ کسی به نان شب محتاج نباشد و مادری در برابر فرزندانش شرمنده نشود.

پاسخ عضو شورای نگهبان به یک شایعه جنجالی

عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت:مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.یت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی وی بر ریاست قوه قضاییه گفت: این اخبار را به کلی تکذیب می‌کنم.وی در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگبان نیز گفت: معیار رد صلاحیت‌ها قانون است؛ از چهار یا پنج مرجع رسمی کشور اطلاعات به شورای نکهبان می‌رسد و کارشناسان این اطلاعات را تحلیل می‌کنند و در شورای نگهبان مباحثات مفصلی بر سر آن انجام می‌شود.آیت‌الله اعرافی ادامه داد: البته همیشه به این صورت نیست که یک تک مدرک ملاک قرار بگیرد. مجموعه مدارک و اسناد و گزارشات واصله مد نظر قرار می‌گیرد و براساس رأی اکثریت تصمیم اتخاذ می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا: مهار ایران در خاورمیانه را ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در جلسه‌ای در مجلس سنا گفت کشورش سیاست مهار ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) را ادامه خواهد داد.«لوید آستین» در جلسه‌ای روز پنجشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا تصریح کرد در بودجه سال مالی ۲۰۲۲ پنتاگون منابعی برای مقابله با توانمندی‌های موشکی ایران اختصاص داده شده است.در این جلسه که برای بررسی بودجه پنتاگون در سال مالی ۲۰۲۲ در حال برگزاری است گفت تمرکز بودجه بر مسائل فضایی، پدافند موشکی و سنسورهای پیشرفته‌تر متمرکز خواهد بود.لوید آستین در ادامه تصریح کرد این پیشنهاد بودجه به مقابله با توانمندی‌های روزافزون کشورهایی مانند کره شمالی و ایران در زمینه موشک‌های بالیستیک کمک خواهد کرد.

دستگیری یکی از سرپل‌های اصلی گروهک سلطنت‌طلب

سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه کربلا در مازندران یکی از سرپل های اصلی گروهک سلطنت طلب مستقر در خارج از کشور را دستگیر کردند.در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، پاسداران گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سازمان اطلاعات سپاه کربلا مازندران، در عملیاتی غافلگیرانه یکی از مزدوران و سَرپُل‌های اصلی مرتبط با گروهک سلطنت طلب مستقر در خارج از کشور را دستگیر کردند.در این عملیات پس از یک دوره اِشراف اطلاعاتی تخصصی مشخص شد، این فرد و مرتبطان وی با گذراندن آموزش‌های لازم و عضوگیری در فضای مجازی و حقیقی علاوه بر تشکیل و حمایت از پویش‌هایی با هدف کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات، به ایجاد نارضایتی‌ها دامن زده و مانند فتنه سال ۸۸ با ایجاد فرصت‌های احتمالی فضای سیاسی و امنیتی جامعه را مُلتهب کنند.همچنین سربازان گمنام اطلاعات سپاه کربلا در عملیاتی دیگر یک ابربدهکار بانکی که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شبکه بانکی بدهکار بود و از پرداخت آن امتناع می‌کرد را دستگیر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار