مدیر تعاون روستایی استان سمنان از آغاز برداشت کلزا خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار تن کلزا از کشاورزان میامی خریداری شود.
کد خبر: ۹۷۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 10 June 2021

 

یکهزار تن کلزا امسال از کشاورزان میامی خریداری می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان  احسان عباسپور با شروع فصل برداشت کلزا و گندم در مناطق مختلف شهرستان میامی به رسانه ها، اعلام کرد: رعایت دستورالعمل ها، دقت و تسریع در تحویل محصول تولیدی کشاورزان با سهولت در مرحله تحویل محصول از کشاورزان ضرورت دارد.

وی گفت : حضور مسئولان جهادکشاورزی و نمایندگان اداره غله در مراکز تحویل بر افزایش هماهنگی های لازم می افزاید.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان تصریح کرد: با استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت دانه روغنی کلزا تعداد سه مرکز برای سهولت دسترسی تولید کنندگان در نظر گرفته شد که در کنار پنج مرکز خرید گندم به کشاورزان این شهرستان خدمات ارائه می کنند.

وی ادامه داد: شرکت های تعاون روستایی این مناطق به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی استان به خرید این محصول اقدام می نمایند.

عباسپور اظهارداشت: پیش بینی می شود حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل کارخانجات روغن کشی و سیلو های غله استان گردد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۳۹ روستا حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۰ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار