مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که تولیدکنندگان حرفه‌ای صنعت دام و طیور آن نقش ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال مُولد در استان دارند.
کد خبر: ۹۶۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ 09 June 2021

مهرداد مرادمند افزود: صنعت و دام و طیور کشور یک صنعت پیشرفته و با فناوری روز است که در سلامت و امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند این نمایشگاه موجب گردهمایی تولیدکنندگان و فعالان صنعت دام و طیور و ایجاد یک خرد جمعی و تبادل تجارب بین اهالی این صنعت می‌شود و در کنار این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی با حضور محققان و مُروجین کشاورزی برگزار می‌شود.

مرادمند ادامه داد: امسال شاهد حضور وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه بودیم که در راس یک هیات تجاری از این نمایشگاه دیدن کردند و از دیروز مشغول رایزنی با تعدادی از تولیدکنندگان مطرح استان هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان از بازدید وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق از برخی واحدهای صنعتی شاخص استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم خروجی خوبی از این نمایشگاه داشته باشیم و برگزاری این نمایشگاه باعث اعتلای صنعت دام و طیور کشور شود.

وی تاکید کرد: اصفهان جزو استان‌هایی است که نقش ویژه‌ای از نظر مقدار و کیفیت محصول و میزان اشتغال در پررنگ کردن تولیدات محصولات صنعت دام و طیور کشور داشته است.

مرادمند ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالیانه ۱/۵ میلیون تُن شیر خام رُتبه نخست تولید شیر کشور و با تولید ۲۰۵ هزار تُن، رتبه دوم تولید مرغ و با تولید ۱۰۵ هزار تُن تخم مرغ مقام دوم تولید تخم مرغ کشور را دارد.

وی به رُتبه چهارم تولید عسل استان در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت بوقلمون و رُتبه نخست تولید گوشت شترمرغ را دارد و در سرجمع تولید محصولات پروتیینی کشور رتبه اول را داراست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار