فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار سه هزار و ۳۴۱ صندوق صورت گرفته و تأمین نیروی کمکی و تقسیم امورحاکی از آمادگی صددرصدی مجموعه انتظامی استان برای این مأموریت خطیر است.
کد خبر: ۹۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 09 June 2021

سردار محمدرضا میرحیدری، وضعیت کنونیِ استان را با توجه به اجرای طرح‌های انتظامی مختلف مطلوب توصیف کرد و افزود: در بحث کنترل جرایم و مجرمان سابقه دار و مهار آن‌ها همچنین فراهم شدن بستر برای رقابت نامزد‌ها مورد خاص و مهمی نداشتیم که باعث اختلال در روند تبلیغات باشد.

وی از رصد ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس فتا، تذکرات لازم را به آن‌ها داده است. در مورد یکی از نامزد‌های شورای شهر اکاذیبی منتشر و اقدامات لازم در مورد این موضوع انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک یا احتمال ایجاد خطر در روند انتخابات را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سلاح‌های ساچمه زنی جزء سلاح‌های غیرمجازی است که گاهی جوانان از آنها استفاده‌های ناصحیحی دارند که امسال برای جمع‌آوری سلاح‌ها در استان اقدام می‌کنیم.

سردار میرحیدری ابراز امیدواری کرد: خانواده‌ها درباره سلاحِ جوانان به پلیس اطلاعات دهند تا از بروز مصیبت‌های بعدی برای خانواده آنها جلوگیری شود؛ چرا که استفاده از سلاح چیزی جز بروز جرایم در بر ندارد و این موضوع، گریبان خانواده‌ها را می‌گیرد.

وی درباره حوزه تصادفات در دو ماهه امسال افزود: کشته‌ها و فوتی‌های تصادفات در این استان ۱۹ درصد کاهش و مجروحان ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری افزود: متوفیانِ تصادفاتِ درون شهری ۳۷ درصد کاهش داشته و متوفیانِ تصادفاتِ برون شهری ۵ درصد و تصادفات جَرحیِ درون شهری هم ۲۹ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری در مورد افزایش آمار نزاع و درگیری گفت: در حوزه نزاع و درگیری، ۳۱ درصد در استان رشدِ آمار داشتیم؛ اگرچه در شهرهایی مانند نائین و اردستان شاهد روندی کاهشی هستیم.

 وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با شرارت‌ها و اراذل و اوباش برخورد خوبی داشته است، گفت: بحث شرارت با طرح‌های اجرایی ۱۷ درصد کاهش داشته است؛ همچنین، دستگیری اراذل و اوباش در استان ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مورد جرایم سایبری برداشت اینترنتی غیرمجاز با کاهش ۳۱ درصدی، جرایم رایانه‌ای ۲۸ درصد افزایش، کشف جرایم رایانه‌ای ۵ درصد افزایش، کلاهبرداری غیرمجاز ۱۲ درصد افزایش، نشر اکاذیب و هتک حیثیت ۲۵ درصد افزایش، مزاحمت اینترنتی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار  تماس‌ها در سامانه ۱۹۷، در بازه زمانی دو ماهه ۱۲ درصد رشد داشته است، افزود: تعداد پیام‌های ثبت شده ۱۳ درصد رشد داشته، انتقادات ۱۰ درصد کاهش و شکایات ۹۳ درصد و قدردانی هم ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین، پیشنهادها در روند اصلاح فرآیندها ۳۳ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار