رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب شرب تصویب شده که این اعتبار با هماهنگی استانها صورت گرفته است، گفت: با این وجود همچنان مشکل آب شرب وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 09 June 2021

به گزارش تابناک تهران، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداران سراسر کشور اظهار داشت: همچنین پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای آب بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: معاونان استانداری ها باید از ظرفیت سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها برای دریافت اعتبارات کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه کشورمان با بحران های مختلف روبرو است، گفت: قبل از وقوع حوادثی از جمله سیل و بلاهای طبیعی باید وضعیت شهرها و روستاها را بررسی کرد و ابزار کار و تسهیلات اختصاص یابد تا در زمان حوادث با مشکلات روبرو نشویم.

نجار با اشاره به اینکه باید سکونت های غیر رسمی را بپذیریم، گفت: باید اعتبارات تملک برای زیرساخت ها بگذاریم تا مردم با سیاست های تشویقی‌ اقدام به ایمن سازی کنند نه اینکه در زمان وقوع حادثه پاسخگو باشیم.

وی ابراز داشت: ما اکنون در بحث نظارت در ساخت و ساز مسئول هستیم از این رو نباید شاهد باشیم که بیمارستان ها و مدارس ها در مقابل زلزله و سیل دوام نیاورند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث باید نظارت ها تقویت شود و همه دستگاه ها در این زمینه مسئول هستند و مدیران و معاونان استانداری ها و مدیریت بحران باید مطالبه گری کنند.

وی خاطر نشان کرد: گاهی حوادث را بزرگنمایی می کنیم و فضاهای مجازی چرتکه می اندازند و به دنبال سیاه نمایی هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به محض وقوع حادثه باید پاسخگو باشیم، گفت: این درحالیست که امکانات و تسهیلات کم داریم و با این رقم های اختصاص یافته اقدامی نمی توان کرد.

وی گفت: باید در هر استانی بر اساس خصوصیات جغرافیایی برنامه استانی کاهش حوادث و مخاطرات نوشته شود و از ظرفیت دانشگاه ها در این زمینه استفاده شود.

نجار با اشاره به ضعف های قانون مدیریت بحران گفت: تلاش کردیم ضعف ها را برطرف کنیم که شهریورماه سال ۹۳ قانون اصلاحی را تقدیم دولت کردیم و این قانون ظرفیت بسیار زیادی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اولین ظرفیت این قانون استفاده از ظرفیت همه دستگاه های مربوط است و نظارت بر این قانون بر عهده همه ماست که باید در این زمینه مطالبه گری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار