معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: یارانه‌ اردیبهشت ماه مددجویان خدمت گیرنده از مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، واریز شده است.
کد خبر: ۹۶۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 09 June 2021

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا علی‌زاده افزود: در حال حاضر بیش از ۹ هزار مددجو در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی از یارانه‌های حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با یادآوری اینکه جمعیت یارانه‌بگیر مراکز روزانه ۳۲۱۰ و مراکز شبانه‌روزی ۵۸۲۰ نفر است ادامه داد: میزان یارانه برای توانخواهان مراکز توانبخشی درجه یک معادل ۷۵۳ هزار تومان و برای مراکز درجه ۲ معادل ۶۷۲ هزار تومان می‌باشد.

وی یارانه مراکز اوتیسم را ۸۰۰ هزار تومان و یارانه کارگاه‌های فنی تولیدی و حمایتی را ۸۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

علی‌زاده گفت: واریز یارانه‌ها به صورت متمرکز از سوی بهزیستی کشور انجام می‌شود و مستقیما به حساب مراکز واریز می‌گردد.

وی در خصوص نحوه‌ی نظارت و کنترل این یارانه‌ها گفت: مراکز توانبخشی، حداکثر تا پایان هر ماه، تعداد توانخواهانی که شرایط دریافت یارانه را دارند را به بهزیستی استان اعلام می‌کنند و ستاد بهزیستی استان پس از پایش و نظارت فهرست ارسالی، آن را راستی آزمایی نموده و پس از کنترل، لیست را به سازمان بهزیستی کشور ارسال می‌کند که پرداخت‌های متمرکز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ به جهت اینکه این بررسی‌ها چند روز زمان می‌برد معمولا یارانه‌ی مراکز برای هر ماه، بین دهم تا دوازدهم ماه بعد واریز می‌گردد و اگر مغایرتی بین ماه جاری و ماه‌های قبل دیده شود توسط ناظرین ستادی، اصلاح لازم صورت می‌گیرد تا حقوق مددجویان تضییع نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار