مدیرکل محیط زیست استان ایلام:
مدیرکل محیط زیست استان ایلام با اشاره به تنش کم ابی در مناطق قلارنگ و مانشت گفت: به سبب خشک شدن چشمه ها،چهار مخزن ابی۱۲ متر مکعبی در این مناطق احداث شده است.
کد خبر: ۹۶۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 09 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی بیان داشت: استان با ۴۷ سازمان مردم نهاد با عضویت ۲٠ هزار نفر، در سطح استان فعال و پیشرو در امر مشارکت ها است.

وی افزود: استان ایلام دارای بین ۶۲۲ تا ۶۵٠ هزار هکتار جنگل بلوط، یک میلیون و صد هزار هکتار مرتع و در بخش ذخایر جانوری ۴۷ گونه پستاندار و ۲٠٠ گونه پرنده است.

مدیرکل محیط زیست ایلام بیان داشت: سال گذشته(۹۹) پاسگاه محیط بانی کولگ با ۵۸۸٠٠ هکتار که جز غنی ترین زیستگاه غرب کشور است با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ۳٠ نقطه بحرانی مستعد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان شناسایی و به وسایل اطفاء حرق تجهیز شده است. همچنین ۱۷٠ میلیون تومان جهت ساخت تابلو تحدید حدود در این مناطق هزینه شده است.

ابدالی با بیان اینکه ۸ایستگاه سنجش آلاینده هوا در سطح شهرستان های استان فعال است، یادآور شد: ۹۵ درصد ریزگردهایی که استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد از طرف کشور عراق است.

وی یاداور شد: در زمینه مدیریت و دفع پسماند پزشکی ایلام جز استان ها پیشرو کشور بوده که این موفقیت حاصل همکاری علوم پزشکی، شهرداری ومحیط زیست استان است.

مدیرکل محیط زیست ایلام در ادامه با بیان اینکه سایت گوزن زرد ایرانی یکی از موفق ترین سایتهای استان است، اظهار داشت: سال گذشته ۸٠٠میلیون تومان برای ساماندهی، تجهیزات و ایمنی سایت های پرورش محیط زیست در استان هزینه شده است.

ابدالی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی سازمان محیط زیست حفظ محیط زیست سالم است که با آموزش و پژوهش و مشارکت های مردم این امر مهم امکان پذیر و محقق شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار