برزو کلانتری در سرمقاله نشریه نقش البرز نوشت: وقتی روزهای شکل گیری البرز را از نخست تا اکنون مرور می کنم و حضور رنگارنگ مدیران سرازیر شده به این استان را بررسی می کنم به این نتیجه می رسم که شکل گیری این استان در نقشه ایران هیچ نفعی برای کرج و شهرستان‌های این استان نداشته و تنها دستاورد آن هجوم مدیران پس‌خورده از تمام کشور به این دیار بوده است.
کد خبر: ۹۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 08 June 2021

به فرزندان البرز فرصت خدمت داده شود

به گزارش «تابناک البرز» وقتی تلاش فرزندان این شهر دیده نمی شود و گویا تعمدی در این مورد وجود دارد فرزندان البرز هر چه تلاش کنند آب در هاون می کوبند، فرزندان البرز باید با اتحاد و همدلی به این بیاندیشند که بهترین افراد را برای مدیریت شهر انتخاب کنند و فرصت پیش‌رو که انتخابات شورای شهر و روستاست این فرصت را عملی کنند.
انتخابات شهر و روستا فرصتی برای البرز‌نشینان فراهم کرده تا پایه ای برای تربیت و کادرسازی نیروهای جوان البرز برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب و اجرایی شدن فرمایشات رهبری و به دست گرفتن مدیریت استان بر اساس شایستگی باشد.
در چند سال اخیر نیروهای فرهیخته و جوان البرز متاسفانه در استان خودشان هیچ نقش سازنده و مدیریتی نداشته اند به آنان فرصت مدیریتی داده نشده است تا بر اساس شناختی که از این شهر دارند بتوانند کاستی‌ها را رصد کرده ظرفیت ها را شناسایی و توانمندی ها را به فعلیت تبدیل کنند.
البرز تنها استانی است که کمترین نقش مدیریتی به فرزندان و نخبگانش داده شده است، مردم استان با بهره گری از توان فرزندان خود باید به این باور برسند که تنها مدیریت البرزی‌ها و کرجی‌هاست که می تواند راهگشای مسائل و مشکلات این استان باشد
امروز ضعف مدیریتی در البرز کاملا مشهود است مهاجرت بی رویه به این استان، وجود چهار زندان بزرگ در کرج که معضل حاشیه نشینی را برای البرز به ارمغان آورده است، کمبود فضای آموزشی و سرانه‌های فرهنگی همه و همه در این استان مشهود است که برای برطرف کردن این معضلات عزم ملی و حضور مدیران بومی در قد و قواره ملی می‌طلبد.
نبود تعصب استانی میان برخی از مدیران باعث شده بی مهابا به فساد اداری روی آورند که آخرین نمونه آن دستگیری یکی از مدیران در روزهای گذشته بوده که خبر آن نیز توسط رئیس کل دادگستری استان در خبرهای روزهای گذشته اعلام شد قطعا اگر مدیری از جنس کرج در این پست مأمور بود چنین اتفاقی رخ نمی داد هر چند در این استان میان پست‌های مدیریتی افراد بومی نیز حضور دارند که با غیرتی ستودنی برای خدمت‌رسانی به دورترین نقاط استان و روستاهای دور افتاده تلاش می‌کنند.
در روزهای اخیر با مطالعات یک ساله و آسیب‌شناسی سعی شده تا با ایجاد یک تشکل جبهه فراگیر مردمی ایثارگران استان البرز ضمن آسیب‌شناسی اهداف مورد نظر بررسی و ابزارهای متناسب برای تحقق این اهداف به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار