فیلترهای جامبو نوعی از فیلترهای میکرونی هستند که به دو شکل مختلف نیز تولید می‌شوند. این فیلترها ویژگی‌های مشابه فیلترهای میکرونی دارند و برای تصفیه آب‌های دارای املاح و ذرات معلق گل و لای و شن و ماسه نیز مناسب هستند. این فیلترها در دو نوع الیافی و نخی در بازار موجود هستند. در ادامه به طور کامل راجع به انواع فیلتر جامبو توضیح خواهیم داد.
کد خبر: ۹۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 08 June 2021

مشخصات، قیمت و خرید فیلتر پیش تصفیه جامبو آتیه انرژی

فیلترهای جامبو نوعی از فیلترهای میکرونی هستند که به دو شکل مختلف نیز تولید می‌شوند. این فیلترها ویژگی‌های مشابه فیلترهای میکرونی دارند و برای تصفیه آب‌های دارای املاح و ذرات معلق گل و لای و شن و ماسه نیز مناسب هستند. این فیلترها در دو نوع الیافی و نخی در بازار موجود هستند. در ادامه به طور کامل راجع به انواع فیلتر جامبو توضیح خواهیم داد.

قیمت فیلتر الیافی 20 اینچ جامبو C.C.K شرکت آتیه انرژی تلاش

انواع فیلتر جامبو

فیلتر جامبو با دو نوع مختلف وجود دارد:

  1. فیلتر جامبو الیافی
  2. فیلتر جامبو نخ تابیده

در آب‌های با املاح و کدورت بالا فیلترهای جامبو باید در زمان‌های کوتاه و زود هنگام تعویض شوند. کدورت‌های موجود در آب تأثیر مستقیمی بر کاهش و یا افزایش طول عمر ممبران دارند. وجود کدورت‌ها طول عمر ممبران را کاهش خواهد داد؛ بنابراین وجود فیلترهای میکرونی جامبو و همچنین تعویض به‌موقع آنها می‌تواند ممبران را از دیدن آسیب جدی حفظ کند.

فیلتر PP جامبو ۲۰ اینچ

این فیلترها مناسب حذف ذرات معلق موجود در آب می‌باشند. زانی که در شروع کار سیستم‌ها تصفیه این فیلترها قرار می‌گیرند و ذرات معلق از آب حذف می‌شوند عملکرد و همچنین طول عمر فیلترهایی که در مراحل بعد قرار دارند افزایش خواهد یافت؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که فیلترهای پلی‌پروپیلن از پرمصرف‌ترین فیلترها در دستگاه‌های تصفیه آب به حساب می‌آیند. این فیلترها گاهی به تنهایی و گاهی به عنوان فیلترهای مرحله اول در دستگاه‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد و فشردگی فیلترهای PP

فیلترهای پلی‌پروپیلن در اندازه‌های زیر تولید شده و در بازار موجود هستند:

  1. ۱۰×۲٫۵(خانگی)
  2. ۱۰×۲٫۵ (نیمه‌صنعتی یا slim)
  3.  نیم جامبو (۱۰×۴٫۵)
  4. جامبو (۲۰×۴٫۵)

فیلترهای ۱۰ اینچ باریک (اسلیم) در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کاربرد دارند و همچنین در دستگاه‌های نیمه‌صنعتی نیز از فیلتر 20 اینچ اسلیم استفاده می‌شود. فیلترهای پلی پروپیلن معمولاً با سایزهای 1 یا 5 میکرون در بازار موجود می‌شوند. این سایزها نشان می‌دهد که ذرات با اندازه‌های بزرگ‌تر از 1 یا 5 میکرون نمی‌توانند از روزنه‌های فیلتر عبور کنند. فیلترهای جامبو هم در دستگاه‌های تصفیه آب به عنوان پیش تصفیه به کار گرفته می‌شوند.

قیمت فیلتر الیافی 20 اینچ جامبو C.C.K شرکت آتیه انرژی تلاش

فیلتر PP جامبو ۲۰ اینچ

فیلتر pp جامبو ۲۰ اینچ دارای سایز 20 در 4.5 اینچ هستند. این فیلترها در پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب خانگی (در مناطقی که آب ورودی، ذرات معلق زیادی دارد مانند اغلب شهرها و مناطق خوزستان) و همچنین در بعضی مناطق که نیاز به شیرین کردن آب نیست تنها برای حذف گل و لای آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلترهای جامبو در برخی فیلترها مانند شنی به عنوان فیلتر مناسب فیلتراسیون مرحله‌ی آخر استفاده می‌شود و در برخی دستگاه‌های صنعتی به‌عنوان پیش تصفیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد فیلترهای فشرده ۱ میکرونی جامبو را ترجیح می‌دهند. اما در برخی فضاها که از نظر مقدار فضا محدودیت وجود دارد استفاده از فیلترهای ۱۰ اینچ جامبو به همراه هوزینگ هم سایز و مخصوص فیلتر جامبو مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید : اطلاعات فروشگاه های سم و کود کشاورزی ایران در سایت بانک مشاغل ایکوجاب (https://icoo.ir/)

فیلتر میکرونی جامبو ۲۰ اینچ نخ تابیده

از فیلترهای میکرونی در سیالاتی استفاده می‌شود که میزان مواد معلق در آنها کمتر از  PPM 100 باشد. این فیلترها نیز در پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب و یا در مرحله نهایی فیلتراسیون برای شفاف‌سازی به کار می‌روند. در فیلترهای میکرونی جامبو پس از عبور مایعات از آن ذرات معلق درون مایع در میان فیلتر گیرکرده و مایعی شفاف از آن خارج می‌شود. این فیلترها صددرصد الیاف PP هستند. فیلترهای نخ تابیده در دسته‌بندی فیلترهای عمقی قرار می‌گیرند. فیلترهای عمقی به این صورت عمل می‌کنند که مایع از لایه خارجی فیلتر وارد لایه‌های داخلی فیلتر می‌شود ذرات ریز موجود درون مایع در لایه‌های داخلی از مایع جدا می‌شوند و در آن لایه‌ها محبوس می‌شوند و ذرات درشت به بیرون از لایه منتقل می‌شوند.

قیمت فیلتر الیافی 20 اینچ جامبو C.C.K شرکت آتیه انرژی تلاش

مواد جامد به قطرهای ۰٫۵ ، ۱، ۵ و ۱۰ تا ۱۰۰ میکرون و در سایزهای ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ و ۴۰ اینچ و قطرهای ۲٫۵ و ۴٫۵ اینچ را می‌توان با این فیلترها به دام انداخت. این فیلترها در حذف مواد معلق و کاهش مقدار TSS آب نیز بسیار کاربردی هستند. فیلترهای جامبو عمقی افت فشار بسیار کمی دارند همچنین این فیلترها ظرفیت پایینی در جداسازی مواد دارند؛ بنابراین طول عمر پایینی دارند و باید زودهنگام تعویض شوند. دو نوع متداول و پرکاربرد فیلترهای میکرونی جامبو فیلترهای پلی‌پروپیلن ملت بلون و فیلتر الیاف تابیده هستند که در دستگاه‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. دمایی که این فیلترها می‌توانند متحمل شوند در فیلترهای ملت بلون ۷۵ درجه سانتی‌گراد است اما در فیلترهای نخ تابیده به نوع نخ مورداستفاده در آن بستگی دارد که تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد می‌تواند باشد.

فیلتر ۲۰ اینچ جامبو نخ تابیده C.C.K

در آب‌هایی که گل و لای زیادی داشته باشد از فیلترهای نخ تابیده استفاده می‌شود. این فیلترها می‌توانند به‌عنوان فیلترهای کمکی در دستگاه‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرند. فیلترهای نخ تابیده ۲۰ اینچ به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که ذرات معلق درون آنها نفوذ می‌کنند و در آنجا گیر می‌افتند. استفاده از این فیلترها در آب‌های با کدورت زیاد مانع از ایجاد افت فشار می‌شود و این به دلیل نوع ساختار فیلترهای نخ تابیده می‌باشد. در صورتی که در فیلترهای الیافی در صورت انباشته شدن رسوبات در سطح فیلتر کارایی فیلتر کاهش پیدا می‌کند و فشار آب در این فیلترها بعد از رسوب بندی فیلتر افت خواهد کرد.

قیمت فیلتر الیافی 20 اینچ جامبو C.C.K شرکت آتیه انرژی تلاش

طرز کار فیلتر ۲۰ اینچ جامبو نخ تابیده C.C.K

فیلتر نخ تابیده با فرایند پیچش الیاف پلی‌پروپیلن به دور یک میله‌ی مرکزی با سرعت بالا ساخته می‌شود. این فیلتر دارای صدها تونل الماسی شکل می‌باشد که به‌صورت یک‌تکه هستند. ابعاد این تونل‌ها از قطر خارجی فیلتر به سمت هسته فیلتر کوچک‌تر می‌شوند. این ساختار کمک می‌کند که زمانی که مایعات دارای کدورت از این فیلترها عبور می‌کنند رفته‌رفته در این فیلتر به دام می‌افتند. (باتوجه‌ به ساختار ذرات درشت در قسمت بیرونی و ذرات ریز در قسمت داخلی گرفتار می‌شوند). به همین دلیل این فیلتر ظرفیت نگهداری زیادی به نسبت فیلتر الیافی ساده دارد.

کاربردهای فیلتر ۲۰ اینچ جامبو نخ تابیده C.C.K

قطر فیلتر ۲۰ اینچ جامبو نخ تابیده C.C.K در حدود ۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) می‌باشد و ارتفاع آن نیز ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) می‌باشد. این فیلتر به دلیل ابعادی که دارد قابلیت استفاده در آب‌های گل‌آلود و همچنین قابلیت استفاده در حجم بالای آب را دارد. اگر بخواهیم از کاربردهای این فیلتر نام ببریم کاربردهای آن به شرح زیر می‌باشد:

  • در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی مواقعی که گل و لای درون آب زیاد باشد مورد استفاده است.
  •  بهتر است برای کاهش هزینه‌های تعویض فیلتر الیافی از فیلترهای نخ تابیده استفاده شود.
  • از این فیلتر به عنوان فیلتر پیش تصفیه استفاده می‌شود.
  • در پیش تصفیه آب ساختمان و کارخانه‌ها، موتورخانه و سیستم‌های تأسیساتی از فیلتر نخ تابیده صنعتی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش سئو وطراجی سایت رکس سئو (https://rexseo.ir/)

موارد دیگری که در آنها از فیلتر نخ تابیده ۲۰ اینچ جامبو می‌توان استفاده کرد:

  • فیلتراسیون آب در سیستم‌های خنک کننده در صنایع نیمه‌هادی
  • فیلتراسیون سیالات شیمیایی با غلظت کم و متوسط
  • فیلتراسیون آب در فرایندهای تولید و بازیافت آب مصرفی کارخانه‌ها
  • تصفیه آب سیستم‌های برج‌های خنک‌کننده
  • فیلتراسیون آب معدنی و استخر

ویژگی‌های فیلتر ۲۰ اینچ جامبو نخ تابیده C.C.K

  • قدرت بالای فیلتراسیون
  • طول عمر بالا
  • افت فشار کم
  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر سیالات و مواد شیمیایی و اسیدی
  • مطابق با استاندارد (FDA سازمان غذا و دارو آمریکا)
  • بدون طعم، بو و استفاده از مواد اولیه با گرید بهداشتی

فیلتر نخ تابیده جامبو مناسب چه آب‌هایی است؟

این فیلترها در آب‌هایی با درصد املاح و گل‌ولای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نیز به‌عنوان فیلتر کمکی و پیش تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر به دلیل ساختار لایه‌ای شکلی که دارد مناسب آب‌هایی است که گل‌ولای زیادی دارند زیرا با وجود رسوبات زیاد در سطح فیلتر این فیلتر دچار افت فشار نخواهد شد. پس اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب‌هایی با گل و لای فراوان دارد پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلترهای نخ تابیده جامبو می‌باشد.

فیلتر کربنی در تصفیه آب چه نقشی دارند؟

خرید فیلتر کربنی به خاطر از بین بردن طعم، بو، رنگ، BOD، COD، مواد آلی و کلر آزاد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. کربن فعال مواد آلی موجود در آب را ابتدا جذب می نماید و بعد جداسازی می کند. پدیده جذب در سطح های درونی سوراخ های کربن اکتیو بخاطر حضور انرژی موازنه نشده ای است که لای اتمهای سطحی و اتمهای درونی سطوح سوراخ ها موجود است، می باشد. این انرژی به مدد جاذبه مولکولی واندروالس به دلیل شکسته شدن پیوند C-C به وجود امده است و سطوح درونی سوراخ ها، برای موازنه انرژی، مولکول های ناخالصی را به طرف خود می کشند.

قیمت فیلتر جامبو از شرکت آتیه انرژی تلاش

درصورتی‌که قصد خرید فیلترهای جامبو را دارید می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آتیه انرژی تلاش (https://atie-energy.com) و مشاهده محصولات و قیمت‌ های آن و همچنین با تماس با کارشناسان این وب‌ سایت محصول موردنظر خود را با خیالی راحت خریداری نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار