فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با یک سازمان خاص و تعداد افراد محدود محیط زیست حفظ نخواهد شد و مردم خود باید در حفظ محیط زیست نقش بسزایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 08 June 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هرساله از۱۷ تا۲۳ خرداد ماه هفته ی محیط زیست نامگذاری شده  و شعار امسال نیم قرن حفاظت از زیست نمای ایران. بازنگری،نوسازی و بازسازی شعار سال است.

وی افزود: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس حفاظت از محیط زیست است و برنامه هایی به صورت نشست ها، برنامه های رسانه ای ، مصا حبه هادر صدا و سیما ،خبرگزاری، تشکل ها برنامه های پاکسازی و فرهنگ سازی از مهمترین برنامه های این هفته  و بیشترین تمرکز بر فضای مجازی در بخش کلیپ، فیلم و انیمیشن برای کودکان در موضوعات مختلف است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: تاکید شده است که بحث فرهنگ سازی تداوم داشته چون  بحث تغییر رفتاربسیار مطرح است و باید با ایجاد باور های زیست محیطی مثبت در آحاد مختلف مردم این فرهنگ سازی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا بیشترین تاثیر را رفتار مردم بر محیط زیست می گذارند. از مردم خواهشمندیم همت و همکاری کنند و به بحث محیط زیست توجه و دیگران را نیز به حفظ محیط زیست ترغیب کنند.

یاوری تاکید کرد: توصیه می کنم هر کدام از ما یک محیط بان باشیم برای طبیعت و محیط زیست، چون با یک سازمان خاص و تعداد افراد محدود محیط زیست حفظ نخواهد شد و مردم خود باید در حفظ محیط زیست نقش داشته و ۸٠ میلیون محیط بان باشیم.

وی در پایان گفت:
از رفتار های مخرب در بحث محیط زیست جدا پرهیز شود و به حفظ، بازسازی و نوسازی محیط زیست پرداخته شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار