به بهانه سفر رییس مجلس به ایلام
اگر مشکل کشور ما ساختاری وشعاری نباشد که دلیلی ندارد رییس مجلسی که با رای مردم بخشی از یک استان برگزیده می شود ،حتی رییس جمهوری که با رای مردم انتخاب می شود ،پس از انتخاب آنچنان بزرگ ودست نیافتنی شود که آرزوی مردم دیدن او از پشت شیشه باشد !
کد خبر: ۹۶۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 08 June 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::روز گذشته استان محروم ایلام برای چندمین بار میزبان  یکی از مدیران ارشد کشوری بود ،مدیرانی که با سفرهای ملوکانه اشان ،نه تنها تاکنون گره ای از گره های کور محرومیت و تبعیض از مردمان این سامان باز نکرده اند ،بلکه هزینه ای بر هزینه های بسیار مدیریت غیر ساختارمند افزوده ،تصویری بر آرشیو عملکرد خود افزاوده اند ورفته اند!

آری روز گذشته محمد باقر قالیباف ریییس مجلس شورای اسلامی به اتقاق چند تن از همکاران مجلسی خود با عزمی میدانی ،لباسی میدانی تر وشعارهای وسط میدانی ، به ایلام آمد تا با دستان خالی تر از همیشه اما صدای بلندش ! چاره ساز مشکلات تلبار شده استان محروم ایلام شود .

سفری که برخلاف ادعای جهادی ،مردمی و ساده بودنش ،ویترینی از تجمل و سفرهای پر طمطراق ملوکانه بود ،سفری که نه تنها نشانی از مردمی بودن نداشت ،اما عبور کارناوال خودرویش از درون شهر ایلام که بسته شدن خیابان ها از سوی پلیس ،حضور پر تعداد پلیس در خیابان های شهر همراه شد ،آدمی را یاد شعر "اشک یتیم " پروین اعتصامی می انداخت!

سفری با رنگ ولباس جهادی ،اما با سحت ترین پروتکل های امنیتی به نحوی که نه شهروندی حق داشت ماشینش را در خیابان محل تردد کاروان رییس مجلس عبور دهد ،نه کسی حق داشت حتی از درب ورودی استانداری نامه یا رنجنامه ای را به محضر آقای رییس تقدیم کند !حتی مدیران کل هم حق ورود گوشی هایشان را به سالن جلسات نداشتند !

تازه خبرنگاران و نمایندگان افکارعمومی که اصولا پای ثابت چنین جلساتی هستند ،با عبور از لایه های سفت وسخت امنیتی آنهم به زور قهر و...مجاز به همراه داشتن گوشی تلفن همراه شدند ،اما هرگز اجازه سوال پرسیدن از جناب رییس مجلس نیافتند ،چرا که به گفته تیم رسانه ای پرتعداد همراه جناب رییس !اینان صرفا باید شنونده باشند ونویسنده !

هرچندباور داریم که حضور مسئولین در هر طبقه وجایگاهی با لمس مشکلات استان می تواند در تصمیم گیری ها برای رفع مشکلات وتنگناها مناسب وتاثیر گذار باشد ،اما واقعا مگر مجلس می تواند راسا بودجه نویسی کند وبرای طرح های استان اعتبار تخصیص دهد ؟ اصلا مگر فصل بودجه نویسی تمام نشده است !؟ خود همین مجلس بودجه اش را از دولت می گیرد ،بعد بیاید برای قطار ایلام ،تونل کبیرکوه و سامانه گرمسیری وبزرگراه ایلام نسخه نویسی کند؟! خنده دار نیست ؟!

مگر همین روسای کمیسیون هایی که همراه ریییس مجلس بودند نمایندگان مناطق محرومتر از ایلام نیستند؟ به قول ما کردها ،اگر اینان بیل زن باشند که ....بگذریم ! مگر همین دوسال پیش رییس کمیسیون انرژی مجلس سابق به اتفاق تمامی اعضای کمیسیون برای بازدید از سامانه گرمسیری به ایلام سفر نکردند ؟ مگر مهرماه سال گذشته عباسی رییس کمیسیون انرژی وهمکارانشان از حوزه های نفت وگاز ایلام بازیدد به عمل نیاوردند ؟

مگر قرار نبود پس از بازدید کمیسیون انرژی از نفت وگاز استان وارایه گزارش ،موضوع انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور به استان تعیین تکلیف شود؟ نتیجه اش چی شد ؟ نه تنها دفتر منتقل نشد ،بلکه نفت باباگیر را هم بردند ،فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام را تعطیل و دو پروژه پایین دستی پتروشیمی را هم به استان همسایه پیشکش کردند وتمام !

محمدباقر قالیباف در جلسه جمعبندی حرف درستی زد به این مضمون که مشکل کشور ما ساختارهاست !آری ساختاری های نادرستی که ریشه تمامی مشکلات کشور شده است ،ساختارهای غلط مدیریتی که صرفا در نمایش وگزارش عملکرد های نادرست خلاصه شده است !

ساختاری که صرفا شعار تحویل می دهد ! شعار انقلابی ،ساده زیستی ،جهادی و... شعار اصلاح ،آزادی ،دمکراسی ،مردمسالاری از سوی دو جریان چپ وراست ! یکی با اصلاح و آزادی احساس جوانان را به سخره می گیرد ! این یکی با شعار انقلابی وجهادی و.شعور وشور جوانان را به بازی گرفته است !

اگر مشکل کشور ما ساختاری وشعاری نباشد که دلیلی ندارد رییس مجلسی که با رای مردم بخشی از یک استان برگزیده می شود ،حتی رییس جمهوری که با رای مردم انتخاب می شود ،پس از انتخاب آنچنان بزرگ ودست نیافتنی شود که آرزوی مردم دیدن او از پشت شیشه باشد !

آنچنان بزرگ شود که برای حضور درکنار او آن هم برای یک جلسه رسمی باید شدیدترین پروتکل امنیتی را طی کرده وبدترین توهین به شعور خود را تحمل کنی !اگر ساختارمدیریتی کشور به اندازه شعاری که داده می شود ،ساده و انقلابی وجهادی باشد ،مدیران ما که نباید از ترس کشته شدن ،جرات حضور در بین مردم را از دست بدهند !همین رییس مجلس باید با پای پیاده بلوار امام خمینی شهر ایلام را طی می کرد تامردم ساده بودن ومردمی بودنش را به اندازه لباس های تنش لمس می کردند !

اما افسوس که اینگونه نیست و این شعارهای برگرفته از ساختارهای معیوب رسوب کرده مدیریتی در کشور به سان تابلو الکترونیکی زیبایی است که در پشت خود انواع واقسام بی نظمی ،سیم کشی ها وپرچ وپیج های نامنظم را پنهان کرده است !بیچاره مردم ما!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
تابناک از چه دلخوری؟ پشتیبانی از مدیران دولتی که پدر این مردم رو درآوردند به خاطر هدیه های تو کنفرانس های خبری هست که تقدیم تان می کنند، لابد الان چیزی بهتون نرسیده!!!!
پاسخ ها
جهانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چه متن زیبایی
چه تحلیل درست و منطقی
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
درودبرشرافتتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چه متن زیبایی
چه تحلیل درست و منطقی
..و
|
United States
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
آخ تابناک هر روز یک‌ معرکه ای داری
از نظر تو فقط محسن رضایی خوب است
اگر به جلسه دعوت می‌شدی الان قالیباف را قهرمان مردمی می دانستی
خیلی ناراحتی نه
مدیر پایگاه

سلام  دوست عزیز 


ضمن احترام به نظر شما باید به عرض برسانم مشکل شما این است که براساس خیال خود موضوع را در معرض قضاوت قرار داده اید ، چون اتفاقا مدیر تابناک با دعوت مدیرکل روابط عمومی مجلس به جلسه دعوت شد واز قضا در نزدیک ترین نقطه به رییس جلسه حضور داشت .


بازهم خوب است بدانید که زهر قلم تابناک باعث شد تا بر خلاف مدیران کل دعوت شده به جلسه ،مدیران رسانه ها با گوشی در جلسه حاضر شوند .


اینکه ما واقعیت موجود را به قلم کشیده ایم گناه ما نیست ،گناه شماست که مسائل را بر اساس وهم وخیال در ذهن خود به تصویر کشیده اید .


واکنش شما مصداق ضرب المثل معروف کردی است که می گوید ،صدای دهل از دور خوش است !!


شما صدای دهل را شنیده وبه رقص آمده اید ،اما ما از نزدیک جنس دهل را دیده و مشاهدات خود را به رشته تحریر در آورده ایم .....


اینکه واقعیت با تخیلات وساخته های ذهنی شما در تضاد است و شما را وادار به چنین واکنشی بر علیه ما نموده است ،گناه ما نیست ،گناه ذهن شماست که مسائل را وارونه به تصویر می کشد !مضافا اینکه قهرمان سازی کار کسانی است که دنیا را از دریچه تخیل وساخته های ذهنی خود نگاه می کنند وشخصیت افراد را بر اساس تصورات ذهنی خود ترسیم می کنند ! ما بیخود وبی جهت از کسی قهرمان نمی سازیم که با یک رفتار نامناسب خود تمامی قهرمانان واقعی سرزمینم را زیر سوال ببرند !


موید باشید 

ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
جهت مزید استحضار جناب اسدی عزیز، سردار دکتر خلبان... قالیباف با هواپیمای اختصاصی و با خلبانی خودشان استان را منور و متبرک کردند!!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
بنده خودم نزدیک 18 ماه قالیبافو زمان خدمت که فرمانده ناجا بود میشناسم یعنی از خودش پوپولیستر بیشرفتر بی عرضه تر بی ادبتر از این شخصو تو زندگیم ندیدم
Oiu
|
France
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
درست میفرمایین....ایران شده همون طبقات اجتماعی...ثروتمند...حکومتی...وصل به حکومت و جیره خور حکومت....بقیه برده این ها...غیر از اینه؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار