مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در خصوص وضعیت رودخانه قره‌سو، مکاتبه‌ای با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشته‌ایم تا این مسئله در هیأت دولت مطرح و با تعیین اعتبار مشکل آن حل شود.
کد خبر: ۹۶۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 08 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فریدون یاوری ، با اشاره به اینکه از ۱۷ تا ۲۳ خردادماه هفته محیط زیست است، اظهار داشت: این هفته مصادف است با پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست که «نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران بازنگری، نوسازی و بازسازی» هم به عنوان شعار این هفته اعلام شده است.

وی در خصوص رودخانه قره‌سو به عنوان عامل تهدید کنندگان محیط زیست شهر کرمانشاه، گفت: وضعیت قره‌سو متاثر از دو مقوله خشکسالی و ورود فاضلاب انسانی به شکل خام است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ۶۵ درصد از حجم فاضلاب انسانی تصفیه نشده و به شکل خام وارد رودخانه می‌شود که طی دهه اخیر به علت خشکسالی‌ها و کاهش دبی رودخانه خاصیت خودپالایی رودخانه نیز کاهش یافته که همین موارد مشکل رودخانه را تشدید می‌کند.

وی گفت: علاوه با مکاتباتی که با استانداری و آبفا در این خصوص داشته‌ایم، مکاتبه‌ای هم با کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته تا این مسئله در هیأت دولت مطرح و با تعیین اعتبار مشکل آن حل شود.

یاوری با تأکید بر فرهنگ‌سازی زیست محیطی، گفت: برای ۲۳۰ هزار هکتار تحت مدیریت حدود ۶۰ تا ۶۵ محیط‌بانان در استان داریم که حرکت به سمت هر نفر یک محیط‌بان سبب می‌شود مجموعه بیش از این تعداد محیط‌بان در اختیار داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار