معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه تعیین تکلیف این میزان از ۹.۷ میلیون هکتار از مجموع اراضی طبیعی این استان با صدور سند مالکیت به نام دولت اجرا شده است گفت: پیش بینی می‌شود تمام عرصه‌ها از نظر انواع مالکیت، وضعیت مشخصی پیدا کنند.
کد خبر: ۹۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ 07 June 2021

داریوش سعیدی با اشاره به لزوم شفافیت در مالکیت و توقف فعالیت‌های غیرقانونی در منابع طبیعی افزود: تشخیص اراضی ملی از مستثنیات اراضی و مالکانه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش ویژه‌ای در جلوگیری از زمین‌خواری، رانت‌خواری، تخریب و تصرف خواهد داشت.
وی گفت: از جمله فعالیت‌های اصلی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، جلوگیری از زمین‌خواری، صدور اسناد مالکیت، کاداستر (Cadastre) یا حدنگاری (نقشه برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی) و ایجاد کمربند حفاظتی است که این فعالیت‌ها در طول حدود هشت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان به اهمیت رفع تعارضات حقوقی بین اشخاص و دولت اشاره کرد و گفت: اسناد کاداستری تمام اطلاعات توصیفی، حقوقی، ثبتی و آمار مربوط به مختصات و مقیاس را در خود دارند که به جلوگیری از جعل هرگونه سند کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار