یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه بستنی دارای کلسیم بوده و انرژی زایی خوبی دارد، گفت: برای کودکان مصرف روزانه یک بستنی بلامانع است.
کد خبر: ۹۶۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایسنا،علی اشرف رشیدی با بیان اینکه بستنی از خانواده لبنیات است، گفت: این ماده خوراکی از نظر وجود کلسیم در آن مفید است، علاوه بر این با وجود شکر و چربی موجود در آن، بستنی عملا خوراکی انرژی زایی محسوب می شود.

وی به طبیعت خنک بستنی اشاره کرد وافزود: این خنک بودن موجب می شود که در فصول گرم سال دمای بدن به تعادل برسد و از این جهت مصرف آن می‌تواند مفید باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه انواع بستنی بسته به مواد مورد استفاده در آن ارزش غذایی متفاوت دارند، گفت: در این میان بستنی سنتی به دلیل استفاده از شیر طبیعی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

رشیدی گفت: تنها نکته مهم در خصوص بستنی سنتی بحث وضعیت بهداشتی تهیه آن است و اگر بصورت کاملا بهداشتی تهیه شود، نسبت به سایر بستنی ها ارجحیت دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه استفاده زیاد از بستنی می‌تواند آسیب رسان باشد، گفت: مصرف زیاد بستنی به دلیل قند و چربی بالا می تواند موجب چاقی و افزایش قند و چربی خون شود، بنابراین برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی بوده و یا چربی و قند خون بالا دارند توصیه می شود به میزان کم و با احتیاط از این ماده خوراکی استفاده کنند.

وی افزود: برای سایر افراد سالم هم توصیه می شود مصرف بستنی در حد متعادل باشد، اما برای کودکان مصرف این خوراکی به صورت روزانه بلامانع است.

رشیدی گفت: کودکان بالای پنج سال می‌توانند روزانه یک بستنی مصرف کنند، اما برای کودکان زیر پنج سال مصرف این ماده خوراکی چندان توصیه نمی شود و باید مصرف آن بصورت بسیار محدود باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار