رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش موارد ابتلا در شهرستان سامان طی ۱۰ روز اخیر این شهرستان از وضعیت زرد شیوع کرونا به وضعیت نارنجی یا پرخطر تغییر رنگ داد.
کد خبر: ۹۶۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 06 June 2021

سید راشد جزایری افزود: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد(خطر متوسط) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر چه موارد ابتلا در شهرستان سامان طی روزهای اخیر افزایش داشته است اما در مجموع شیوع کرونا در استان روند کاهش خود را حفظ کرده است.

جزایری تصریح کرد: در مقایسه با اوج شیوع کرونا در موج چهارم موارد سرپایی در استان بین ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش، موارد بستری ۴۰ درصد کاهش و موارد مرگ و میر ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به وضعیت مطلوب همچنان فاصله دارد، افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۰ درصد است.

جزایری با اشاره به محدودیت‌های شکل گرفته در تعطیلات نیمه خرداد، اظهار داشت: بنا بر گزارشات نیروی انتظامی استان، محورهای مهم و پرتردد استان به خوبی کنترل شده است و نظارت‌ها در این خصوص در حال انجام است.

وی در ادامه مبتلایان جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر بستری و ۹۳ نفر سرپایی هستند.

جزایری تصریح کرد: برهمین اساس تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۵ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۱۰۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار