مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون و با احتساب تمام منابع تامین اعتبار، ۱۰ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال در حوزه سدسازی استان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۶۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 06 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، آرش آریا نژاد اظهار داشت: قبل از شروع دولت تدبیر و امید تمام سد‌های زیرنظر شرکت آب منطقه‌ای دارای ردیف اجرایی بوده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اما در دولت تدبیر و امید به ویژه طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ اعتبارات جهشی از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های استان تزریق شده و این موضوع تسریع در اتمام و آبگیری و بهره برداری از طرح‌ها را میسر کرده است.

وی با بیان اینکه طی فعالیت دولت تدبیر و امید سد‌های چراغ ویس، رمشت و زیویه آبگیری شده و سد عباس آباد بانه به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: هدف از اجرای این سد‌ها تامین آب سالم، پایدار مورد نیاز در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه در این مدت آبرسانی به ۲ شهر سقز از محل سد چراغ ویس و آبرسانی به بانه از سد عباس آباد به بهره‌برداری رسید، افزود: با توجه به عملیات باقیمانده سد‌های استان امکان بهره برداری از سد‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم وجود ندارد.

آریانژاد یادآور شد: در حال حاضر برنامه ریزی برای آبرسانی به شهر‌های بیجار و یاسوکند از سد سیازاخ، آبرسانی به شهر مریوان از سد گاران و آبرسانی به شهر‌های قروه و دهگلان از سد قوچم (تعهدات شرکت توسعه آب و نیروی ایران) در دست اجرا است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، سد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار