در آستانه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، محل شهادت این شهدا در پل باقرآباد شهرستان قرچک با حضور مردم و مسوولان گلباران شد.
کد خبر: ۹۶۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 04 June 2021

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که امروز جمعه برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد به عنوان مبداء انقلاب یاد کردند و این مکان مقدس، محل ریخته شدن خون کسانی است که این روز بزرگ را رقم زدند.

حسین نوش‌آبادی افزود: مردم دشت ورامین برای آزادی مرجع و امام خود پیمان بستند که برای رهایی ایشان از بند طاغوت زمان، بدون هیچ هراسی ازاسلحه و تانک وارد مسیری شوند که هرگز برگشتی نداشت و باید بدانیم که اگر این انبوه جمعیت از این گلوگاه عبور می کردند قطعا در تهران می توانستند حماسه‌ای بی بدیل را رقم بزنند.

نوش آبادی در خصوص ابعاد تاریک این جنایت ددمنشانه توسط عوامل شاه مزدور نیز بیان کرد: در آن روز تاریخی دژخیمان شاه حتی از جنازه ها و ابدان مطهر شهدا و مجروحین نیز واهمه داشتند به این دلیل تعداد زیادی از شهدا و مجروحان را به صورت گمنام به تهران بردند و دفن کردند تا ابعاد این جنایت برای همگان روشن نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه صفات مردم این منطقه در کلام رهبری معظم به عشق، ایمان و اراده تعبیر شده است و ادامه و تکرار تاریخ قیام خونین ۱۵خرداد را ما حتی پس از انقلاب و در ادوار مختلف به ویژه فتنه سال ۸۸ مشاهده کردیم که باز هم مردم این دیار به حمایت از نظام و رهبری با پای پیاده به مقابل بیت رهبری معظم رفتند و به نوعی تاریخ ۱۵خرداد را تکرار کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین، در اوج غربت به ندای امام خویش لبیک گفتند و کیلومترها راه را در آفتاب سوزان ورامین طی مسیر کردند آن هم فقط به این دلیل که شنیدند مرجع و امامشان دستگیر شده است.

حجت الاسلام سیدمحسن محمود افزود: قطعا اگر مردم این دیار در مدینه حضور داشتند، اجازه نمی دادند به اهل بیت جسارت شود، قطع به یقین جان می دادند و مثل شهدای ۱۵خرداد هرگز تسلیم طاغوت زمان خود نمی شدند.

وی اظهار داشت: ۱۵ خرداد الگو گرفته از مکتب دین اسلام است و اگر امروز در برخی کشورهای اسلامی کفن به تن می کنند و به جنگ غاصبان سرزمینشان می روند از میراث عاشورا و شهدای ۱۵ خرداد نشات گرفته است.

مردم دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خردادسال ۴۲ هفت شهید به نام های سید مرتضی طباطبایی رفیعی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی و حسن خانی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار