زندان جدید شهرستان کاشان پس از ۱۲ سال از آغاز ساخت این زندان، با ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعیان، بنا و ساختمان و سه اندرزگاه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱ 03 June 2021

محمود ضیایی فرد-مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در مراسم بهره برداری از زندان جدید کاشان که امروز (پنجشنبه_۱۳ خردادماه) برگزار شد، بر تناسب ندامتگاه و تعداد زندانیان آن تاکید و اظهار کرد: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق و اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها، تناسب تعداد زندانی با ظرفیت آن است.

وی با اشاره به تراکم بالای تعداد زندانیان در زندان قبلی کاشان، افزود: با توجه به قانون انتقال زندان‌ها از سال ۸۰ کلنگ ساخت ندامتگاه جدید کاشان آغاز شد و پس از ۱۲ سال این واحد امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه برای ساخت زندان جدید کاشان ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است، گفت: این پروژه در ۵۱ هکتار بنا شده و  ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعیان، بنا و ساختمان و سه اندرزگاه دارد.

ضیایی فرد با بیان اینکه ندامتگاه جدید کاشان شامل قسمت‌هایی نظیر سالن ملاقات، نمازخانه و دیگر سالن‌های مورد نیاز است، گفت: در راستای افزایش سطح امنیت زندان کاشان سه میلیارد تومان ویژه مباحث امنیت، نظیر دوربین مدار بسته و دیگر موارد هزینه شده است.

سیاست قوه قضاییه به حداقل رسیدن جمعیت زندان‌ها است

محمدرضا حبیبی-رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه استقرار شعب محاکم تجدید نظر در کاشان یک اقدام عملی در راستای تحول بود، در مورد ساخت ندامتگاه جدید کاشان گفت: سیاست نظام توسعه و گسترش زندان‌ها نیست، بلکه سیاست تمام مدیران قوه قضاییه به پیروی از دستورهای شرع اسلام و بر پایه فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که جمعیت زندان‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بر پایه دستورهای آیین و مکتب ما هدف از مجازات زندان به هیچ وجه انتقام‌جویی و انتقام‌گیری از مجرم نیست، تصریح کرد: سیاست نظام در راستای فرمایش و سیاست‌گذاری امام راحل است که فرمود «زندان‌ها باید تبدیل به دانشگاه شود»، بر همین مبنا هدف اصلی از اعمال حبس، برگشت به زندگی شرافتمندانه است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اعمال حبس در مورد افراد خاص و محدودی است که سایر مجازات‌ها بر ناهنجاری‌های آنان موثر واقع نشده و قاضی مجبور به مجازات و حکم زندان در مورد آنها شده که حضورشان در جامعه مفسده‌آور است.

حبیبی با اشاره به اینکه هدف اصلی از ساخت ندامتگاه، بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت افراد مجرم و خطاکار به زندگی شرافتمندانه است، یادآور شد: در دین مقدس اسلام و به تبع آن در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران ساخت ندامتگاه به عنوان زیرساخت‌ و گامی در راستای پرورش شخصیت مجرمان است.

وی بر رعایت حق و حقوق زندانی و متهم را تاکید کرد و افزود: اگر قرار است زندانی مجازات شود، محدود کردن آزادی که مهمترین حق طبیعی هر انسان است می تواند مجازاتی برای برگشت به زندگی شرافتمندانه‌ باشد.

عباس رضایی-استاندار اصفهان نیز در این مراسم به کرامت انسان‌ها و حق و حقوق زندانیان و خانواده‌هایشان اشاره و تصریح کرد: باید زمینه ایاب و ذهاب مناسب، آرامش و آسایش خانواده‌های زندانیان در زمان ملاقات آنها فراهم شود.

وی پیشنهاد داد تا حد ممکن مجازات جایگزین برای زندانیان لحاظ و زمینه بازگشت آنان به زندگی باکرامت‌ فراهم شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی- نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: انتخابات اتمسفر سیاسی هر کشور است و ایران نیز تافته جدا بافته نیست.

آیت‌الله سلیمانی بر نگاه منصفانه به زیرساخت‌های ایجاد شده طی چهار دهه اخیر در عرصه‌های مختلف عمرانی به ویژه سدسازی، ارتباطات و مخابرات و راه‌سازی در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها افتتاح ندامتگاه کاشان برای بازسازی، بازنگری و بازگشت افراد به عزت و کرامت انسانی است.

وی همچنین بر توجه به رفت و آمد خانواده زندانیان و پذیرایی از همراهان آنها را با توجه به دوری مسافت زندان جدید تا شهر تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار