حجت‌الاسلام ‌«رجبی» شجاعت و روحیه مبارزه‌طلبی و مقاومت را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: ایشان حتی در زمان اقامت در عراق و تبعید به فرانسه نیز رهبری جامعه و مبارزه با رژیم شاهنشاهی و طاغوت را بر عهده داشتند.
کد خبر: ۹۶۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 03 June 2021

امام خمینی (ره) مظهر مقاومت و مبارزه با طاغوت بودند

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام «محمود رجبی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: باید ویژگی‌های شخصیتی و صفات بارز امام (ره) را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنیم تا آن‌ها بیشتر با این شخصیت و مکتب آشنا شوند.

وی شجاعت و روحیه مبارزه‌طلبی و مقاومت را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: ایشان در دوران دفاع مقدس به مبارزه با رژیم بعث عراق پرداختند و حتی در زمان اقامت در عراق و تبعید به فرانسه نیز رهبری جامعه و مبارزه با رژیم شاهنشاهی و طاغوت را بر عهده داشتند. ایشان همچنین از نظر علمی، مرجعیت جهان تشیع را در زمان خود عهده‌دار بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس با اشاره به نظم مثال‌زدنی امام خمینی (ره) در آموزش و با بیان اینکه ایشان همواره به مراقبت و تهذیب نفس خویش می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: عناصر و دستاوردهای نهضت امام (ره) را چه در دوران مبارزات سیاسی ایشان و چه در دوران رهبری شان، نباید محدود به کشور ایران کنیم.

وی افزود: باید بگوییم که این انقلاب که به رهبری امام (ره) شکل گرفت، راه نشانی بود برای تمام مسضعفین جهان تا با الگوگیری از این حرکت، با مقاومت و مبارزه به پیروزی برسند. هدف والای امام خمینی (ره)، احیای اسلام ناب محمدی (ص)، اقتدا به سیره معصومین (ع)، تثبیت عدم جدایی دین از سیاست و از بین بردن رژیم پلید شاهنشاهی از جمله دستاوردهای ایشان است.

حجت‌الاسلام رجبی بیان داشت: امام خمینی (ره) رهبر شایسته پس از خود را حضرت امام خامنه‌ای می دانستند زیرا ایشان از جهت لیاقت و شایستگی نظیر نداشتند. حضرت امام (ره) در پاسخ به کسی که در مورد زعامت کشور پس از ایشان ابراز نگرانی می‌کرد، فرمودند: آقای خامنه‌ای هست. بنابراین ایشان را از هر لحاظ مناسب رهبری جامعه می‌دانستند و به توانایی و قدرت ایشان ایمان داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار