سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری البرز با اشاره به کاهش تعداد روزهای پاک در استان از دستگاه های اجرایی خواست برای پیشگیری از آلودگی هوا وارد میدان شوند.
کد خبر: ۹۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 03 June 2021

دستگاه های اجرایی البرز برای کاهش آلودگی هوا وارد میدان شوند

به گزارش «تابناک البرز» ابوالفضل فانی در نخستین کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان البرز در سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز ، وضعیت کیفی استان  در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه  سال های قبل، از تعداد روز های پاک و سالم کمتری برخوردار بوده و این امر اهمیت انجام تکالیف دستگاههای اجرایی را دو چندان می کند.
وی با  اشاره به سهم بالای آلایندگی منابع متحرک در کیفیت هوا کلانشهر کرج افزود: نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی، تکمیل طرح LEZ ، تعویض و نصب کاتالیست بروی تاکسی ها درون شهری و توسعه فضای سبز شهری، از مهمترین محورهای تاثیرگذار در جهت کاهش آلودگی هوا در کلانشهر کرج بوده که باید در اولویت کاری شهرداری کرج قرار گیرد.
فانی به موضوع طرح کهاب و توزیع سوخت یورو چهار در استان نیز اشاره کرد و خواستار تکمیل طرح کهاب در تمام جایگاه های توزیع سوخت و همچنین افزایش میزان توزیع سوخت یورو چهار در جایگاههای سوخت شد.

طرح کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده‌ است.

کهاب سرنام عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است و هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری و هم‌ اکنون به دست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اجراست.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار به دستگاه های عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تاکیدات لازم را در اجرای بعضی از دستورالعمل ها داشت که از جمله این تاکیدات تسریع در ساماندهی و انتقال واحدهای ریخته گری در شهرکهای صنعتی، تسریع در ساماندهی شترهای سرگردان در دشت اشتهارد، ساماندهی فعالیت های معدنکاوی در حریم شهرها، شناسایی صنایع آلاینده هوا و ضرورت نوسازی و استفاده از فناوری های نوین در صنایع می باشد.

از دیگر تاکیدات فانی به دستگاه های متولی، اخذ معاینه فنی موتورخانه ها توسط ادارات دولتی در اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک ، اطلاع رسانی و آمادگی دستگاههای متولی در جهت مقابله با آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی ، جایگزینی و تغییر سوخت مایع به سوخت پاک در صنایع  و انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی قبل از اجرای پروژه های عمرانی توسط دستگاههای اجرایی می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این نشست گزارشی از وضعیت کیفی هوای استان را ارایه کرد و خواستار تسریع در عملکرد دستگاههای عضو کارگروه در اجرای قانون هوای پاک شد.

فردین حکیمی با اشاره  به وضعیت آلودگی هوا در استان از ابتدای سال تاکنون، بر لزوم توجه ویژه اعضای کارگروه به اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار