رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران البرز گفت: البرز به لحاظ تولید شیر بالاترین سرانه را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۶۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 02 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» اول ماه ژوئن میلادی مصادف با ۱۲ خرداد به پیشنهاد سازمان جهانی خواروبار (FAO) و با اعلام سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی شیر در نظر گرفته شده است.

مزایای مصرف شیر و مواد لبنی علاوه بر کاهش بیماری‌های متابولیک، قلبی و عروقی و اسکلتی یک دارو به شمار می‌رود.

آب و هوای مناسب استان، خوراک و ژنتیک خوب دام‌ها یکی از دلایل های مهمی  است که البرز به لحاظ  تولید شیربالاترین سرانه تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

احمد اکبریان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران  البرز گفت: سرانه تولید شیر  به ازای هر راس دام سنگین در این استان ۳۵ کیلوگرم است و این در حالی است که شیر تولیدی در این استان از لحاظ کیفیت جزئ سه استان برتر کشور است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران  البرز افزود: کیفیت شیر خام تولیدی در البرز به حدی مطلوب است که کارخانجات برند لبنی کشور خواهان دریافت و خرید شیر از این استان هستند.

اکبریان با بیان این که روزانه ۱۲۰۰ تن شیر خام در واحد‌های صنعتی و سنتی استان تولید می‌شود، گفت: این استان با تامین نهاده‌های صنعتی و سنتی توانسته تداوم تولید را داشته باشد.

او میزان سرانه مصرف شیر در استان را همچون کشور پایین دانست و افزود: متاسفانه سرانه مصرف شیر در کشور زیر ۱۰۰ لیتر در سال برای هر یک نفر است که با برنامه ریزی و فعالیت‌های ترویجی در صدد ارتقای این عدد به بالای ۱۰۰ هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار