داوران اردنی که سوابق قضاوتش اشتباهات زیادی را نشان می دهد، قضاوت دیدار نخست ملی‌پوشان ایران در بحرین را بر عهده دارند تا به این ترتیب احتمال قضاوت وی در دیدار حساس ما بحرین میزبان، از بین برود.
کد خبر: ۹۶۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 02 June 2021

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از نگرانی های کارشناسان و هواداران تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مقدماتی جام جهانی در بحرین، سوت های اشتباه و حتی مشکوک به فساد به سود حریفان به خصوص در جانبداری از بحرین بوده است. در این میان مصاف مستقیم ایران و بحرین سرنوشت ساز خواهد بود.

حضور یک داور اردنی پرمساله در لیست داوران گروه، ذهن فوتبال دوستان ایرانی را مشغول کرده بود اما با اعلام نام داوران نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران از دور برگشت مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا ، مشخص شد که این دااور بدسابقه اردنی مصاف ما با هنگ کنگ را که از ساعت ۱۹:۰۰ فردا یعنی روز پنجشنبه (۱۳ خرداد) در ورزشگاه شیخ علی بن محمد بحرین برگزار می‌شود؛ برعهده خواهد داشت.

خطر داور اردنی برای بازی بحرین از بیخ گوش ایران رد شد؟!

به این ترتیب قضاوت او در دیدار حساس بحرین و ایران منتفی است هرچند ملی پوشان کشورمان باید با سوت های او در دیدار با هنگ کنگ کنار بیایند و هر طوری است، این حریف درجه دو را در منامه شکست دهند. قضاوت این دیدار برعهده ادهم محمد توما از اردن است. احمد مونس نادی و محمد الکلاف نیز به عنوان کمک داوران اول و دوم اردنی این دیدار معرفی شدند. یعقوب عبدالباقی از عمان داور چهارم این دیدار است. ناظر داوری از سنگاپور و نماینده مسابقه از ازبکستان انتخاب شدند.

 ادهم مخادمه اردنی، دیگر داور حاضر در این گروه است که بعید است شاگردان اسکوچیچ برای دو بازی پشت سر هم شاهد قضاوت داوری از یک کشور عربی مثل اردن باشند. ادهم مخادمه همان داوری است که قضاوت دیدار رفت ایران و عراق در همین مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده داشت که آن بازی با شکست شاگردان مارک ویلموتس به پایان رسید.

علاوه بر این، ادهم مخادمه دیدار تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در تهران را بر عهده داشت؛ دیداری که حریف ازبک با یک گل کاملا آفساید دروازه بیرانوند را باز کرد، ولی کمک داور اردنی پرچم خود را بالا نبرد تا آن بازی خانگی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان برسد.

این داور اردنی بار‌ها مسابقات مهمی را برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا سوت زده که اغلب با بحث‌های متعددی همراه بوده است. ادهم مخادمه اردنی به خاطر اشتباهات فاحش در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ میان امارات و بحرین، پس از همان قضاوت اول از آن رقابت‌ها اخراج شده بود. حالا او همچنان در سه بازی بعدی تیم ملی ایران را تهدید می کند هرچند یک داور کره جنوبی، یک داور ژاپنی و یک داور استرالیایی هم در این گروه حضور دارند که امیدواریم بازی های ایران با دو تیم بحرین و عراق را یکی از این سه داور شرق آسیا و اقیانوسیه سوت بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار