کد خبر: ۹۶۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 02 June 2021

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران عملیاتی و انتظامی استان با اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف یک تن و ۳۱۹ کیلو گرم مواد افیونی خبر داد.

سردار احمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: روز گذشته با رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان و همچنین اقدامات انتظامی شهرستان‌های خاش و ایرانشهر، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله مواد مخدر از مرزهای جنوب شرق کشور به سمت شهرستان‌های خاش و ایرانشهر و سپس به شمال استان و مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این رابطه عصر روز گذشته تکاوران پلیس، در قالب چندین تیم عملیاتی با رصد منطقه در محورهای مواصلاتی شمالی استان و همچنین شهرستان های ایرانشهر و خاش، این باند مسلح را که با سه دستگاه خودروی پژو 405 و یک دستگاه زانتیا در حال جا به جایی محموله مواد مخدر بودند، مشاهده و به آنها دستور ایست دادند. قاچاقچیان که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کردند.

وی بیان کرد: در این عملیات هوشمندانه ، سوداگران مرگ که با آتش پرحجم تکاوران پلیس روبه رو شده و تاب تحمل در برابر ماموران انتظامی را نداشتند، ضمن توقیف خودروهای قاچاقچیان و دستگیری چهار تن از آنان، ماموران در بازرسی از سه دستگاه خودرو پژو و یک دستگاه زانتیا و همچنین محل دپوی آنان موفق به کشف یک تن و 319 کیلو گرم مواد مخدر شده، که از این مقدار 60 کیلو و 400گرم آن حشیش، 13 کیلو گرم هروئین، 10 کیلوگرم کراک و 800 گرم مرفین و مابقی مربوط به تریاک است.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات دو گلوله آرپی جی و یک قبضه کلت کمری از قاچاقچیان کشف شد، بر عزم جدی پلیس استان سیستان و بلوچستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس بگذارند.

دستگیری عامل تیراندازی زابل درکمتر از چهار ساعت

سردار طاهری در اعلام خبر دیگری اظهار داشت: شب گذشته در پی وقوع یک فقره تیراندازی در روستای "کربلایی قربان" شهرستان زابل که موجب مجروحیت یک شهروند شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان تیر اندازی در دستور کار مأموران انتظامی استان در شهرستان زابل قرار گرفت.

وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله ماموران پلیس شهرستان در محل حاضر و مشخص شد که یک شهروند 38 ساله بر اثر اصابت گلوله ازناحیه کمر مجروح و به بیمارستان "امیرالمومنین(ع)" زابل منتقل شده است. با تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد که یک نفر به علت و اختلافات قبلی با سلاح شکاری به سمت این فرد تیراندازی و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان زابل ضارب این حادثه که 40 سال سن دارد در کمتر از چهار ساعت شناسایی و دراقدامی ضربتی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای اطراف شهرستان زابل دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه تلاش برای کشف سلاح بکار رفته در تیراندازی ادامه دارد، بر عزم جدی پلیس استان سیستان و بلوچستان در برخورد با مخلان نظم و امنیت تاکیدکرد و خاطر نشان نمود: با تمام توان با کسانی که نظم و امنیت عمومی را برهم زنند برخورد خواهیم کرد و هرگز به گروهی هنجار شکن اجازه خودنمایی نخواهیم داد.

انهدام یک باند قاچاق سوخت و کشف 170 هزار لیتر فرآورده نفتی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در اعلام خبر دیگری اظهار داشت: در یک هفته گذشته عملیات تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در طرح مبارزه با قاچاق سوخت که  با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمدپلیس استان موفق به کشف سوخت‌های قاچاق و خارج عرضه توزیع شدند.

وی با اشاره انهدام یک باند قاچاق تهیه و توزیع سوخت و فراورده های نفتی، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از 9 دستگاه تریلی سوخت‌کش و اتوبوس دارای باک اضافی، 170 هزار و 250 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل، بنزین و نفت سفید را کشف کردند.

سردار طاهری  با بیان اینکه این مقدار سوخت کشف شده در شهرستانهای زهک، سیب سوران بوده است عنوان کرد: در این رابطه یک دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه تریلی سوخت کش توقیف و 11 فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند .

وی با تأکید بر اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار