دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام تأکید کرد:
دادستان تربت‌جام در قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ۱۴۰۰ این شهرستان با اشاره به رسالت رسانه‌ها بالابردن جلب اعتماد مردم به‌نظام است تأکید کرد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی ملزم به رعایت رقابت سالم و فراجناحی هستند.
کد خبر: ۹۶۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 02 June 2021

به گزارش تابناک رضوی، حمید علیزاده در این محفل بسیجی و رسانه‌ای که به همت بسیج رسانه شهرستان تربت‌جام برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ و رسانه و تأکید بر پرهیز از اقدامات برخلاف فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی گفت: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی به دنبال این هستند که از اسلام فقط پوسته‌ای باقی بماند.

وی افزود: متأسفانه برخی زندگی‌های مردم همانند غرب‌زده‌ها شده است و اقدام به نگهداری سگ در منزل و سگ گردانی در شهر و بوستان‌ها می‌کنند که این همان تهاجم فرهنگی مطلوب استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه وقوع خیلی از جرائم ضعف در حوزه فرهنگی است و رسانه‌ها نقش بسزایی در زندگی بشری دارند افزود: بر اساس اعلام ثبت‌احوال در سالی که سریال ستایش پخش شد بیشترین نام‌گذاری ستایش اتفاق افتاد و این تأثیر رسانه بود.

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام با توجه به وجود مشکلات فضای مجازی تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی که به فضای مجازی پرداخته نشده و رهاست این ضعف مبنای آسیب شده است.

حمید علیزاده با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها در مسیر بیگانگان حرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: رسالت رسانه‌ها بالابردن جلب اعتماد مردم به‌نظام است و رسانه‌ها و فضای مجازی پیامبران خیر و شر هستند.

وی توصیه کرد: رسانه و فضای مجازی سه وظیفه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و پیشگیری از جرم رادارند و اگر مطلبی خلاف واقع در فضای مجازی درج شود برابر قانون مطبوعات مسئول آن رسانه مسئولیت دارد‌ و باید پاسخگو باشد و باید از وقوع جرم پیشگیری کند.

وی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ابراز کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی ملزم به رعایت رقابت سالم و فراجناحی هستند و با بی‌طرف و رعایت اخلاق انتخاباتی به نشر اکاذیب دامن نزند، چون از سوی دستگاه قضایی و پلیس فتا رصد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام تأکید کرد: در حوزه امنیت روانی و سلامت انتخابات رسانه‌ها نقش اساسی و خطیری دارند و از تبلیغات غیرواقعی باید بپرهیزند چراکه رسانه‌ها مکلف‌اند سواد رسانه‌ای خود را بالابرده و از تخریب نامزدها پرهیز کنند که حرمت افراد از خانه کعبه بالاتر است.

علیزاده یادآور شد: متأسفانه عملکرد شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها تخریب می‌شود که باید از حقوق شورای نگهبان دفاع شود.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام گفت: قرارگاه رسانه‌ای باید در جهت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تلاش کند و اگر انتخابات خوب و مناسب انجام شود برای ۴ سال و یا سال‌های طولانی امنیت، قدرت و پیشرفت به دنبال دارد.

سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان با اشاره به مشکلات مردم و ناامید از حوزه‌های اجتماعی افزود: مشکلات از نگاه مردم وجود دارد و عواملی که در سایر حوزه‌ها موجب ناامیدی و نارضایتی مردم شده و در حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی شده باید برطرف شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد ناملایمات جامعه از بی‌تدبیری و سو مدیریت در دستگاهای حاکم بر کشور است و بخشی وابسته به تحریم‌هاست که بی‌تأثیر نبوده است و عقب‌ماندگی‌ها در داخل ناشی از کسالت، عدم روحیه انقلابی، جهادی و بی‌توجهی مدیران است که متوجه مردم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی در جهت حضور حداکثری استفاده شود مسئولان امر نسبت به رصد فضای مجازی اقدام کنند.

گفتنی است: با دعوت مسئول بسیج رسانه شهرستان‌های تربت‌جام، باخرز و صالح‌آباد قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ۱۴۰۰ با محوریت شور انتخابات، امنیت و سلامت انتخابات با حضور دادستان، جانشین اطلاعات، امام جمعه موقت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا و برخی اصحاب رسانه در محل ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار