رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: ۵۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در اراضی کشاورزی (زراعت چوب) و محوطه دستگاههای دولتی، فضای سبز شهری و روستایی این شهرستان غرس شد.
کد خبر: ۹۶۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 02 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، عثمان صالح زاده اظهار داشت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال از نوع صنویر سریع الرشد در اراضی کشاورزی مردم در هفته درخت کاری و همچنین ۳۰ هزار اصله نهال نیز در فضای سبز شهری و روستا‌ها توسط ادارات و دستگاه‌های دولتی، شهرداری سقز و شهر‌های صاحب و سنته، دهیاری‌ها کاشت شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز دارای ۲۴۲ هزار هکتار مرتع است، افزود: همچنین مساحت جنگل در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار هکتار است که امید است با برنامه‌های هفته جنگل کاری و ترویج درخت کاری در میان مردم در طول سال این میزان در سال‌های آینده افزایش یافته و سرانه جنگل به استاندارد‌های جهانی نزدیک شود.

صالح زاده مساحت پوشش جنگلی نسبت به مساحت کشور را کم عنوان کرد و اضافه کرد: باتوجه به مساحت کل کشور میزان مساحت جنگل کم است و باید این شاخص با مشارکت آحاد جامعه در برنامه‌های توسعه جنگل و فضای سبز، سرانه جنگل و فضای سبز ارتقا پیدا کند.

وی به نقش سمن ها، انجمن‌های مردم نهاد و همچنین همیاران طبیعت در راستای حفظ جنگل‌ها و کاشت درخت اشاره کرد و گفت: اداره منابع طبیعی و سمن‌های فعال در حوزه طبیعت و محیط زیست باید فرهنگ‌سازی‌های لازم را در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و ادارت انجام دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از طبیعت دوستان و مردم شهرستان سقز خواست، فرهنگ درخت کاری را در میان خانواده خود ترویج دهند تا علاوه بر ارتقای جنگل ها، از هوای پاکی استفاده کنیم.

صالح زاده در بخشی از سخنان یادآور شد: مردم می‌توانند تخلفات حوزه منابع طبیعی، جنگل‌ها و تصرف اراضی ملی را به سامانه ۱۵۰۴ و شماره تلفن اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز ۰۸۷۳۶۲۱۵۶۵۵ اطلاع رسانی کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار