معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: در استان تاکنون حدود ۵ هزار نفر برای مشارکت در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس،حمید بهرام‌زاده امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص سامانه جامع اطلاعات مردمی سجام قوه قضائیه، اظهار داشت: سامانه سجام یک سامانه ثبت اطلاعات مردمی است که مردم در دو قالب ناشناس و در صورت تمایل با ثبت مشخصات خود می‌توانند گزارشی از تخلفات، جرایم و هر نوع تخلف و اتفاقی که در جامعه می‌افتد را مستقیما در این سامانه ثبت کنند و به مسئولان قضایی گزارش دهند.

وی ادامه داد: این گزارشات مردمی به مسئولان مربوطه ارجاع داده می‌شود و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و از سوی دیگر به مراجع بالادستی آن اداره یا سازمان نیز منتقل می شود تا در جریان اختلاف و جرم خود قرار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: بازخورد این گزارش مردمی به فرد گزارش دهنده نیز منتقل می‌شود. سامانه سجام بسیار جامع است و در حال حاضر این سامانه در سطح کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار دیده‌بان دارد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود ۵ هزار دیده‌بان در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این دیده‌بان‌ها جرائم را در حوزه مختلف از جمله فساد اقتصادی، اجتماعی و... می‌توانند به صورت فوری و محرمانه شبانه‌روز گزارش دهند تا ارجاع داده شود.

بهرام‌زاده ادامه داد: این سامانه فعال است، مردم می‌توانند با عضویت یا عدم عضویت به صورت ناشناس تخلفات انتخاباتی را هم گزارش دهند تا به صورت لحظه‌ای رسیدگی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار